۱۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۱۱۶۰۵۰

امام مسجد شهر ادمونتن کانادا آزاد شد

خبرگزاری رسا ـ امام مسجد شهر ادمونتن کانادا، روز گذشته با فشار شدید دولت کانادا از زندان آل سعود آزاد شد.
شيخ اسامه عطار از علماي شيعه کانادا
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ اسامه العطار از علمای شیعه و امام مسجد شهر ادمونتن کانادا که به دلیل قرائت دعا و زیارت قبور از سوی ماموران هیئت امر به معروف و نهی از منکر عربستان به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته و توسط پلیس این کشور بازداشت شده بود، روز گذشته از زندان آزاد شد.

عبدالله ابوخیر، رئیس دیده بان حقوق بشر عربستان با ذکر خبر فوق گفت: فشارهای شدیدی که سفارت کانادا به عربستان وارد ساخت سبب شد تا این عالم شیعی از زندان آزاد شود.

وی افزود: حمایت شدید وزارت امور خارجه کانادا از یک شهروند مسلمان شیعه در مقابل ضرب و شتم شدید از سوی برادر مسلمان سنی سعودی درس های بزرگی را به همراه دارد.

از سوی دیگر، روزنامه اتاوا سیتی زن کانادا در مقاله ای که به بازداشت شیخ اسامه العطار اختصاص داشت همبستگی وی با ملت مظلوم بحرین و حضور در تجمع هایی که بدین منظور در کانادا برگزار شد را عامل اصلی بازداشت امام مسجد شهر ادمونتن عنوان کرد.

در بخشی از این مقاله آمده است: شیخ اسامه العطار تجمع بزرگی را با هدف همبستگی با ملت مظلوم و بی دفاع بحرین در ادمونتن برگزار و از جنایت هایی که علیه مردم بی گناه در بحرین و عربستان سعودی انجام می گیرد به شدت انتقاد کرد و سکوت در برابر این جنایت ها را غیرممکن خوانده بود.

این روزنامه همچنین تاکید کرد که بازداشت امام مسجد شهر ادمونتن به واکنش شدید دولت کانادا منجر شد به طوری که نزدیک بود روابط میان دو کشور به دلیل بازداشت شیخ اسامه العطار به وخامت بکشد.

روزنامه اتاوا سیتی زن درباره فعالیت شیخ العطار اظهار داشت: العطار از فعالان عرصه تقریب اسلامی میان مذاهب مختلف است و تلاش می کند تا اختلافات میان پیروان این دو مذهب را کاهش دهد، وی همواره در برنامه های تلویزیونی و رادیویی حضور می یابد، دکترای علوم سیاسی گرایش اسلام سیاسی را کسب کرده و در ارائه طرح های فرهنگی تبحری ویژه ای دارد.

گفتنی است شیخ اسامه العطار از علمای شیعه عراقی الاصل کاناداست که به دلیل قرائت دعا و زیارت قبور از سوی ماموران وهابی هیئت امر به معروف و نهی از منکر عربستان سعودی مواجه شده و بلافاصله توسط پلیس این کشور بازداشت شد./980/ب902/گ
ارسال نظرات