۱۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۱۱۶۰۶۲
مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور روحانیت:

گرایش به مبانی دینی در بیداری‌های اخیر مشهود است

خبرگزاری رسا ـ مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور روحانیت قیام ملت‌های منطقه را برگرفته از مبانی دین مبین اسلام و قیام مردم انقلابی ایران دانست.
حجت الاسلام قهرمان احمدي مشاور استاندار آذربايحان شرقي در امور روحانيت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت ‌الاسلام قهرمان احمدی، مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور روحانیت، امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان هریس اظهار داشت: حقیقت بیداری اسلامی را باید در انقلاب اسلامی و ولایت‌مداری ملت ایران جستجو کرد.

وی با بیان این که توطئه‌های مختلف دشمنان در 32 سال گذشته نتوانست مانع الهام بخشی نهضت اسلامی مردم ایران شود، خاطر‌نشان کرد: همه تلاش استکبار براندازی نظام اسلامی در جهت گسترش‌نیافتن آرمان های عدالت خواهانه و حق طلبانه مردم ایران بود.

حجت الاسلام احمدی با بیان این‌که پیش‌بینی مقام معظم رهبری مبنی بر گسترش بیداری اسلامی در قلب اروپا و آمریکا تحقق یافته است، افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی، گفتمان ولایت و فرهنگ ولایت‌پذیری در جامعه اسلامی نمود یافته و نهادینه شده است.

وی با تأکید بر برنامه ریزی صحیح در جهت ترویج فرهنگ ولایت‌مداری به عنوان مهم‌ترین عامل بقای نظام اسلامی خاطر‌نشان کرد: برنامه های عید غدیر خم بایستی با محوریت تبیین و تشریح اصل ولایت مطلقه فقیه برای نسل جوان جامعه باشد.

مشاور استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: غدیر یی از مهم‌ترین حوادث جهان اسلام و از بزرگ‌ترین اعیاد شیعیان محسوب می‌شود، از این رو نهادهای فرهنگی باید در تبیین ویژگی‌ها و اهداف این واقعه عظیم اهتمام جدی داشته باشند.

حجت الاسلام احمدی در بخش دیگری از سخنان خود قیام ملت‌های منطقه را برگرفته از مبانی دین اسلام و قیام مردم انقلابی ایران دانست و گفت: این حرکت های عظیم در جهت برقراری نظام اسلامی و عدل و آزادی‌خواهی ملت هاست.

همچنین ولی‌زاده، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسامی هریس با تشریح برنامه‌های دهه ولایت، برگزاری نمایشگاه کتاب با موضوع ولایت، برگزاری مسابقه کتابخوانی در میان اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، برگزاری نمایشگاه های فرهنگی هنری،‌ برگزاری همایش شعر آئینی و برپایی جلسات گفتمان ولایت در مدارس این شهرستان را از اهم این برنامه‌ها عنوان کرد./935/پ202/س
ارسال نظرات