۱۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۱۱۶۰۶۶

‌تأکید آیت الله شبستری بر خروج کشور از اقتصاد تک‌محصولی

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: صنعتگران و تولیدکنندگان جهادگونه وارد میدان شوند، باید با خروج از تک محصولی و وابسته نبودن به نفت در برابر تهدیدهای دشمن بایستیم.
آيت الله مجتهدشبستري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در هفدهمین همایش صادرات غیرنفتی کشور در تبریز اظهار داشت: واردات کالاهای ضروری مردم باید کنترل شده باشد، واردات بی‌رویه موجب اشکالاتی در تولید داخلی خواهد شد.

امام جمعه تبریز خاطر نشان کرد: متاسفانه واردات بی ‌رویه انواع کالا به ویژه کالاهای نامرغوب چینی بازار داخلی را با رکود  کرده است، واردات باید حساب شده باشد و براساس نیازها صورت گیرد چرا که با تداوم وضعیت فعلی باید بساط تولید را جمع کنیم.

وی گفت: برای کنترل بازار و بهبود وضعیت صنایع باید وزارتخانه‌ های بازرگانی و صنایع و معادن بیش از پیش با یکدیگر هماهنگ باشند، چرا که نیاز بازار را وزارت بازرگانی ارزیابی می‌کند و وزارت صنایع و معادن نیز تولید را مبتنی بر نیاز بازار برنامه ‌ریزی می کند.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت تحقق جهاد اقتصادی و تلاش اقتصادی تأکید کرد و اظهار داشت: از دیدگاه مبانی اسلام کار و تلاش جایگاه ارزنده دارد و فعالیت اقتصادی مشروع از جمله عبادات برجسته شمرده می‌شود.

آیت الله شبستری تولید بیشتر و صادرات غیرنفتی را موتور محرک اقتصاد کشور دانست و افزود: صنعتگران و تولیدکنندگان جهادگونه وارد میدان شوند، باید با خروج از تک محصولی و وابسته نبودن به نفت در برابر تهدیدهای دشمن بایستیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی توسعه صادرات غیرنفتی را عامل استقلال و عزت کشور دانست و گفت: تولید و اشتغالزایی یک عبادت بزرگ محسوب می‌شود و دولت نیز باید از راه‌های مختلف صادرات غیرنفتی را تقویت و حمایت کند./935/پ202/س

ارسال نظرات