۱۱ آبان ۱۳۹۰ - ۲۳:۱۷
کد خبر: ۱۱۶۰۷۵

انجمن علمی مهدویت حوزه علمیه فعالیت رسمی خود را آغاز کرد

خبرگزاری رسا ـ مجمع عمومی انجمن علمی مهدویت حوزه علمیه شب گذشته تشکیل شد و فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد.
مهدويت


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نخستین مجمع عمومی انجمن علمی مهدویت حوزه علمیه، چهارشنبه، یازدهم آبان با حضور روحانیان و پژوهشگران مهدویت در تالار انجمن های علمی حوزه برگزار شد.

در این جلسه پیام آیت‌الله صافی گلپایگانی، از مراجع تقلید از سوی حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی قرائت شد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین قرائتی، رییس مرکز تخصصی مهدویت با تو‌صیه به انجام پژوهش‌های کاربردی و مفید گفت: کارهای شما باید واجب، مستحب و مفید جامعه و افراد باشد در غیر این صورت این کار را ترک کنید. متاسفانه من دیده‌ام برخی بر سر موضوعات بی فایده بحث و گفت‌وگو‌های فراوان انجام می‌دهند.

وی افزود: اگر برای خدا کار کنید خداوند نیز به فعالیت شما ارزش و برکت می‌دهد برای همین هیچگاه دنبال کارهای دکوری نروید.

در بخش دیگری از این نشست، حجت الاسلام والمسلمین کورانی، محقق معارف مهدویت و عضو افتخاری انجمن علمی مهدویت به سخنرانی با زبان عربی پرداخت.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام مهاجرنیا، مسؤول دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه با اشاره به این که انجمن علمی مهدویت یک نهاد حوزوی علمی و مستقل است که ساماندهی و همسویی مراکز مهدویت و نشاندن خلاهای موجود را بر عهده دارد، ابراز داشت: از سال جاری این انجمن ارتباط با بزرگان و مراجع تقلید را سرلوحه کار خود قرار داده است.

وی با بیان این که ساختار حوزه علمیه سنتی است و ظرفیت کافی و لازم برای جوابگویی به همه عرصه‌ها را ندارد، خاطرنشان کرد: انجمن علمی حوزه با بهره‌برداری از تجربیات حوزه و ارتباط با بزرگان سعی در پاسخ گویی عرصه‌های گوناگون دارد.

مسؤول دبیرخانه انجمن علمی حوزه با اشاره به این که پانزده انجمن علمی در حوزه فعالیت دارند، اظهار داشت: بیش از دو هزار متخصص علوم مختلف انسانی، اسلامی در این انجمن‌ها مشغول به فعالیت علمی هستند.

وی تولید دانش مهدویت را از کمبودهای جهان امروز دانست و افزود: تولید دانش مهدویت، تعمیق، تبیین و معرفی آموزه های مهدوی به دنیا از رسالت روحانیان و انجمن مهدویت حوزه است.

در پایان با رای گیری اعضای مجمع عمومی، هیات رییسه انجمن مهدویت انتخاب و از این به بعد به صورت رسمی فعالیت های نظری و علمی خود را آغاز می کند./921/پ202/ع

ارسال نظرات