۱۲ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۱۱۶۱۰۶
آیت الله حایری شیرازی:

تواضع مقام معظم رهبری در برابر حضرت امام الگوی مسؤولان باشد

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری به تواضع مقام معظم رهبری در برابر حضرت امام خمینی(ره) اشاره کرد و ابراز داشت: اگر مسؤولان کشوری امروز به درستی از رهبری حرف شنوی داشته باشند بسیاری از مشکلات سیاسی و اجتماعی کشور حل خواهد شد.
آيت الله محي الدين حائري شيرازي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله حایری شیرازی، عضو مجلس خبرگان رهبری، در کارگاه دانش افزایی معاونان تهذیب سراسر کشور که شب گذشته در مجتمع فرهنگی نور برگزار شد به اهمیت تهذیب و اخلاق در حوزه های علمیه اشاره کرد و افزود: انسان اول باید ضعف خود را ببیند و در برابر خداوند متعال احساس عجز کند تا بتواند بر دیگران تاثیرگذار باشد.

این عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اگر مومنان قلب‌هایشان را با خدا مرتبط کنند تمام اعضا و جوارح آنها به خدمت خدا در می آید اما اگر آزاد باشند شیاطین بر آنها مسلط می شوند، هر که را خدا ببندد آزاد است و هر که را آزاد گذارد در بند است.

وی قدم اول در ارتباط با خدا را راستگویی و ناتوانی در برابر خدا دانست و اظهار داشت: به شاگردان خود بگویید کوتاهی‌ها و کمبودها را از خود بدانند، خدا در تربیت بندگان کوتاهی نمی کند و اگر به چیزی که خواستیم نرسیدیم مقصر خودمان هستیم.

آیت الله حایری شیرازی به تواضع مقام معظم رهبری در برابر حضرت امام خمینی(ره) اشاره کرد و ابراز داشت: اگر مسؤولان کشوری امروز به درستی از رهبری حرف شنوی داشته باشند بسیاری از مشکلات سیاسی و اجتماعی کشور حل خواهد شد.

این عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین عنوان کرد: اگر ما اعتقاد داریم مقام معظم رهبری نایب امام زمان(عج) هستند بهترین راه برای رسیدن به امام عصر(عج) را در دوستی و حمایت از رهبری می‌دانیم.

وی در ادامه به تبیین ویژگی های یک خانواده موفق پرداخت و تصریح کرد: کم کردن مهریه و پرداخت نقدی آن، توجه به تفریحات سالم در خانواده و مهر و محبت والدین به یکدیگر از ضروری ترین اقدامات برای رسیدن به یک زندگی سالم است.

آیت الله حایری در پایان در پاسخ به سوال یکی از حاضران که پرسید چرا کودکان ما به برنامه های مذهبی کمتر توجه می کنند و به کارتون‌های غربی تمایل دارند، گفت: دیگران نیاز کودکان ما را فهمیده اند و افکار خود را به آنها القا می کنند، امیدواریم در آینده از همین روضه ها و داستان‌های اهل بیت(ع) برنامه‌هایی تولید شود و ما بتوانیم بر کشورهای غربی تاثیر گذار باشیم./927/پ202/ع

ارسال نظرات