۱۳ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۱۱۶۱۴۸
مدیر کل اوقاف گیلان:

آموز‌های قرآن کریم سبب بیداری جهانی شده است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف گیلان، قرآن را معجزه جاوید، گویا و روشن جهان آفرینش دانست و گفت: قرآن کریم مرزها را درنوردیده و بیداری جهانی را رقم زده است.
قرآن کريم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام ولی عادلی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان در همایش هم اندیشی فعالان قرآنی گیلان که شب گذشته در فرمانداری رشت برگزار شد، قرآن را معجزه جاوید، گویا و روشن جهان آفرینش دانست و گفت:  قران کریم مرزها را درنوردیده و بیداری جهانی را رقم زده است.

حجت الاسلام عادلی با اشاره به اهانت هایی که در سال های اخیر نسبت به ساحت قرآن کریم شده است، گفت: غرب با اهانت به قرآن کریم به دنبال جلوگیری از ترویج و نفوذ قرآن کریم در جوامع بشری است.

وی، اهانت به قرآن کریم را نشانه از عصبانیت غرب از معارف الهی اعلام و اظهار کرد: وحشتی که در دل غربی ها ایجاد شده ناشی از آن است که قرآن در حال جذب دل‌های جوانان جهان است.

مدیرکل اوقاف گیلان، با بزرگ خواندن تکلیف فعالان قرآنی در عصر حاضر‌ گفت: همت فعالان قرآنی گیلان سبب شد تا شش هزار شرکت کننده در سی و چهارمین دوره مسابقات مرحله شهرستانی قرآن اوقاف گیلان شرکت کنند.

حجت الاسلام عادلی با اشاره به تعیین چشم انداز قرآنی از سوی مقام معظم رهبری، سهم استان را از این چشم انداز تربیت چهل هزار حافظ و قاری قرآن کریم برشمرد و گفت: در سایه همدلی و  تربیت منسجم ظرف سه تا پنج سال به این چشم انداز برسیم.

وی اذعان داشت: امروز آحاد ملت ایران در قبال دنیا مسئولیت بزرگی بر عهده دارند و به عنوان مردمی که اسلام ناب در کشورشان حاکم است، باید به فکر ترویج و توسعه معارف قرآنی در جامعه خود و جهان باشند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان به نقش مقام معظم رهبری در ترویج و توسعه فعالیت های قرآنی اشاره کرد و گفت: از رهبری حکیم، مدبر و دوراندیش برخورداریم که اراده قوی در احیای مباحث قرآنی داشتند و در طول حیات طیبه شان با دید وسیع به افق توسعه فعالیت های قرآنی که می تواند منشا بیداری های دیگری باشد، نگاه می کنند.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری در همه زمینه هایی که در توسعه و پیشرفت کشور و رسیدن به کمالات لازم بوده، پیشقدم بوده اند.

حجت الاسلام عادلی، پیش نیاز فعالیت های قرآنی را جذاب کردن فعالیت های قرآنی از طریق برگزاری کلاس های آموزشی و ورزشی خواند و خاطرنشان کرد: رمز موفقیت کشور در گرو ترویج قرآن و قرآنی شدن مردم جامعه است./950/پ202/س

ارسال نظرات