۱۳ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۱۱۶۱۵۸

نشست تخصصی نقد وهابیت در تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین نشست از سلسله مباحث نقد عقاید وهابیت با حضور استادان و طلاب مرکز تخصصی علامه امینی(ره) تبریز برگزار شد.
وهابيت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‏ الاسلام سیدمهدی علیزاده موسوی، عضو هیأت علمی بعثه مقام معظم رهبری امروز در در نخستین نشست از سلسله مباحث نقد عقاید وهابیت که در مرکز تخصصی علامه امینی(ره) تبریز برگزار شد، اظهار داشت: شناخت افکار و نحوه اشاعه تفکرات فرقه‏ های انحرافی لازمه جامعه امروز حوزوی است.

وی با تشریح برخی جریان های انحرافی در داخل و خارج از کشور خاطر نشان کرد: جریان قادیانیه یا به اصطلاح مکتب قادیانیه از جمله فرقه‌های انحرافی است که منجی و مهدی موعود(عج) بودن، خاتم بودن و حلول برخی از قدرت‏های الهی از ادعاهای رهبر این جریان می‏باشد.

عضو هیأت علمی بعثه مقام معظم رهبری همچنین با بیان اینکه بهائیت ساخته و پرداخته رژیم صهیونیستی برای تفرقه، انحراف عقاید و تزلزل در بنیان های فکری جوامع اسلامی است، افزود: جریان بهائیت بیشتر فارسی زبانان را مخاطب خود قرار داده و خاستگاه اصلی آن رژیم صهیونیستی است.

وی خاطرنشان کرد: در باب فرق و مذاهب انحرافی آنچه بیش از دیگران در ترویج و تبلیغ آموزه‏های خود تلاش و اصرار می‏ورزد، فرقه وهابیت است که در حال حاضر فعالیت رسانه‏ای شش شبکه فارسی زبان در گسترش عقاید سلفی‏گری و وهابیت از جمله بخشی از راه‏های تبلیغی این فرقه است.

حجت‏الاسلام علیزاده تصریح کرد: سیاست تبلیغی وهابیت علیه تشیع «شبهه‏افکنی» است و با استفاده از این ابزار به گسترش شبهات بین شیعه اقدام کرده و با به چالش کشیدن آرا و افکار تشیع درصدد ضربه زدن به این مکتب ناب و الهی هستند.

وی افزود: شروع سیر مطالعات تخصصی روی جریانات انحرافی برای طلاب ضروری است و کتب تبارشناسی وهابیت، توحید و شرک، پاسخ به شبهات وهابیت و پدیده وهابی‏گری در پاسخ‏گویی به شبهات مطروحه از طرف وهابیت منابع خوبی است./935/پ202/س
ارسال نظرات