۱۳ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۱۱۶۱۷۰
نایب رییس شورای حوزه علمیه آذربایجان غربی:

مواضع قاطع ولی امر مسلمین شور انقلابی در مسلمانان جهان به وجود آورده است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه آذربایجان غربی با اشاره به مواضع قاطع ولی امر مسلمین در برابر یاوه گویی های حکام آمریکا گفت: این مواضع شور و شعف انقلابی مضاعف در مسلمانان جهان به ویژه ملت ایران به وجود آورده است.
امام جمعه خوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، نمازجمعه این هفته شهرستان خوی به امامت حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه خوی و با حضور گرم مردم متدین و انقلابی به ویژه دانش آموزان و جوانان این شهرستان برگزار شد.

خطیب نماز جمعه خوی ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوا با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی و روز مبارزه با استکبار به بیان توطئه ها و ستمگری های آمریکا در ایران پرداخت و گفت: تحریم اقتصادی، بلوکه کردن اموال، حمله نظامی، کوتای نوژه، جنگ تحمیلی، راه اندازی گروه های ترور، حمله به هواپیمای مسافربری و کشته شدن 291 انسان بی گناه و همچنین پناه دادن به تروریست ها را از جنایات آمریکا علیه ملت ایران برشمرد که خود سردمداران حکومت آمریکا و سازمان سیا به نوع آن‌ها اعتراف نموده اند.

امروز آمریکا در افکار عمومی جهان بی آبرو شده است

وی در ادامه قیام های مردمی در کشورهای جهان را مورد بررسی قرار داد و اذعان داشت: امروز آمریکا در بدترین شرایط سیاسی قرار دارد چراکه به دلیل جنایات و آدم کشی در سطح جهان در افکار عمومی بی ابرو شده، حاکمان مستبد و نوکران خود در منطقه را یکی پس از دیگری از دست می دهد، صلح خاورمیانه و طرح استعماری «خاورمیانه بزرگ» با شکست قطعی مواجه شده و همچنین از روی ناچاری و درماندگی در حال خروج از عراق و افغانستان است.

جنبش وال استریت حاکمان آمریکا را به مسلخ خواهد برد

امام جمعه خوی در ادامه با اشاره به موج 99 درصدی اعتراض ملت آمریکا علیه حاکمان مستکبر خود تصریح کرد: امروز جنبش وال استریت غیر از آمریکا در هشتاد کشور جهان علیه نظام های سرمایه داری به راه افتاده است که در آینده این جنبش مردمی حاکمان آمریکا و سایر کشورهای غربی و اروپایی را به مسلخ خواهد برد.

مسؤولان مواضع قاطع رهبری در مقابل آمریکا را عملیاتی کنند

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مواضع قاطع ولی امر مسلمین در برابر یاوه گویی های حکّام آمریکا در اجتماع دانش آموزان و دانشجویان کشور گفت: این مواضع شور و شعف انقلابی مضاعف در مسلمانان جهان بویژه ملت ایران بوجود آورده است.

رییس حوزه های علمیه خوی در ادامه تصریح کرد: بر مسؤولان نظام است که در جهت عملیاتی کردن این مواضع قاطع فرهنگ سازی کرده و در جهت گرامیداشت متناسب روز تسخیر لانه جاسوسی که معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) از آن بعنوان « انقلاب دوم » یاد کردند، تلاش مضاعف داشته باشند.

از فرصت های معنوی ماه ذی الحجه غفلت نکنیم

وی در ادامه با اشاره به مناسبت‌های ماه ذی الحجه روز ترویه‌، روز عرفه‌(روز نیایش) و عید قربان خاطر‌نشان کرد: مردم متدین ما تلاش کنند از اعمال و ادعیه این مناسبت ها غفلت نکرده و برای بالا بردن سطح شناخت و معنویت خویش از آن ها استفاده بهینه داشته باشند.

حجت الاسلام شکوری همچنین در ابتدای خطبه اول با توضیح عبارت «بقیة الله» از زیارت جامعه در بیان فواید و آثار وجودی حجّت خدا در عصر غیبت اظهار داشت: ابتدا لازم به یادآوری است که امام (عج) در جامعه حضور دارند و در واقع خود ما هستیم که در اثر معصیت، لیاقت رؤیت امام‌(عج) را از دست داده ایم و الا آن بزرگوار ضمن حضور در جامعه، در هر عصر نمایندگانی جهت حل مشکلات و رفع نیازمندی های مردم دارند.

وجود امام زمان(عج) بلا را از کره زمین دفع می کند

وی ادامه داد: با استناد به روایات دفع کردن بلا از کره زمین، دفاع و حمایت از پیروان و مظلومان در برابر دشمنان از جمله برکات وجودی امام عصر(عج) یاد شده است.

گفتنی است، مردم انقلابی و متعهد به خصوص دانش آموزان و نوجوانان شهرستان خوی بعد از نماز عبادی سیاسی جمعه با حضور در راهپیمایی روز 13 آبان، پیوند خود را با امام (ره) و ولی امر مسلمین محکم‌تر کرده و به جهانیان به ویژه دشمنان ثابت کردند که با نیروی ایمان و توکل به خدا می‌توان بر استکبار جهانی غلبه کرد و او را به زانو درآورد./938/پ201/س
ارسال نظرات