۱۳ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۱۱۶۱۷۸

خروش ضداستکباری مردم تبریز همزمان با سالروز 13 آبان

خبرگزاری رسا ـ راهپیمایی پرشور و حماسی یوم الله 13 آبان همزمان با سراسر کشور در استان آذربایجان شرقی و شهر تبریز برگزار شد.
يوم الله 13 آبان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، طلاب و روحانیان حوزه های علمیه، تشکل‌های مختلف دانشجویی و دانش‌آموزی در تبریز همراه با اقشار مختلف مردم با شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل روز ملی مبارزه با استکبار جهانی را گرامی داشتند.

راهپیمایان تبریزی با طی مسیر مصلای اعظم امام خمینی(ره) تا میدان ساعت و در دست داشتن پارچه نوشته هایی خشم و انزجار خود را نسبت به سیاست های خصمانه و ظالمانه آمریکا نسبت به ملت ایران اعلام کردند.

حجت الاسلام حسین تقی زاده، مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در حاشیه این راهپیمایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: حوادث مختلف این روز نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی محسوب می‌شود که باید به خوبی برای نسل جوان تبیین شود.

وی با تأکید بر تبیین دستاوردهای تسخیر لانه جاسوسی از سوی دانشجویان پیرو خط امام در سال 1358 خاطرنشان کرد: این روز یادآور شکست غرب در مقابل آرمان‌های انسانی و متعالی اسلام ناب محمدی است.

حجت الاسلام تقی‌زاده با بیان این‌که ادامه راه امام راحل و حفظ آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی تنها با ولایتمداری حاصل می‌شود، تصریح کرد: همان‌گونه که رهبر فرزانه انقلاب بارها تاکید کرده‌اند، مقابله با جنگ نرم، رسالت تمام اقشار جامعه است.

بنا به گزارش خبرنگار رسا، این راهپیمایی با قرائت قطعنامه مشترک حوزه علمیه آذربایجان شرقی، بسیج دانشجویی دانشگاه استان و سازمان بسیج دانش آموزی و همچنین قطعنامه سراسری یوم الله 13 آبان پایان یافت.

در این قطعنامه آمده است: سیزدهم آبان ماه، یکی از آموزنده ترین صحنه هایی است که مقاومت، پایداری و اراده مستحکم ملت ایران، برای پیگیری آرمان های انقلاب اسلامی در آن می درخشد، اینک به رغم طرح ها، راهبردها و سناریوهای ساختگی استکبار جهانی برای ایجاد هراس از اسلام و طرح اتهام های دروغین علیه نظام جمهوری اسلامی، امواج بیداری فراتر از جهان اسلام حتی قلب اروپا و آمریکا را نشانه گرفته و سنگرهای نظام سلطه پی درپی به تسخیر ملت ها درمی آید و وحشت و نگرانی از نهضت ضد سرمایه داری، اتاق های فکر کاخ سفید را در ضعیف ترین دوران تاریخی خود قرار داده است.

شرکت کنندگان در این تظاهرات تاکید کردند: ما وحدت، اتحاد، همدلی و یکپارچگی ملی حول محور ولایت فقیه و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را عامل شکست نقشه ها و سناریوهای شیطانی دشمنان ایران اسلامی و ضامن تداوم پیشبرد اهداف متعالی انقلاب و نظام دانسته و بر ضرورت تعمیق و تقویت همه جانبه آن بین آحاد جامعه، به ویژه نخبگان، برجست‌گان و خواص کشور تاکید می‌کنیم.

راهپیمایان در این قطعنامه با حمایت از بیداری اسلامی منطقه و اعتراضات مردمی علیه سرمایه داری در آمریکا و اروپا، این حرکت ها را در امتداد انقلاب اسلامی ایران دانستند و تاکید کردند: ملت شهیدپرور ایران اسلامی، همچنان آمریکا را شیطان بزرگ و دشمن شماره یک خود می داند و اظهارات سخیف برخی از مقامات آمریکایی علیه ایران و تهدید فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ترور را مصداق بارز تروریسم دولتی و بیانگر درماندگی و استیصال کاخ سفید در برابر آرمان های والای انقلاب اسلامی می دانند.

راهپیمایان با محکوم کردن مواضع استکباری دولتمردان آمریکا و درخواست اقامه دعوی توسط دستگاه قضایی کشور، حمایت قاطعانه خود را از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرده و افزودند: ما شرکت کنندگان در این تظاهرات، همراه با سایر آحاد و اقشار ملت انقلابی و ولایتمدار ایران، ضمن میثاق مجدد با آرمان های حضرت امام(ره) و شهیدان گرانقدر انقلاب و تجدید بیعت با ولی امر مسلمین، حضرت امام خامنه ای، رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در عرصه های گوناگون را فصل الخطاب همگان می دانیم و بر لزوم تلاش قوای سه گانه و تمامی جریان ها و جناح های سیاسی معتقد به انقلاب و نظام برای به کارگیری همه ظرفیت ها و فرصت های ملی در جهت تحقق منویات معظم له تاکید می کنیم./935/پ202/س
ارسال نظرات