۱۳ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۱۱۶۱۸۵
آیت الله شبستری:

فریاد مرگ بر آمریکا یک فریاد جهانی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با اشاره به روند بیداری اسلامی در منطقه و جهان اسلام گفت: امروز دیگر فریاد مرگ بر آمریکا تنها به ملت ما اختصاص ندارد.
آيت الله محسن مجتهد شبستري امام جمعه تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به گسترش موج اعتراضات مردمی در آمریکا اظهار داشت: مردم حق طلب و عدالت خواه آمریکا با آغاز حرکتی موسوم به وال استریت، رژیم آمریکا را منفعل و سردرگم کرده اند.

وی با بیان اینکه ریشه اعتراضات وال استریت و موج بیداری اسلامی یکی است، خاطر‌نشان کرد: این نهضت حق طلبانه و ضد سرمایه داری که روز به روز عمق بیشتری می یابد، نشات کرفته از آرمان های انقلاب اسلامی ایران و حادثه 13 آبان است.

آیت الله شبستری ادامه داد: امروز دیگر فریاد مرگ بر آمریکا تنها به ملت ما اختصاص ندارد، این شعار نماد مبارزه با استکبار جهانی در سراسر جهان طنین انداز شده است، چنانکه امروز شاهد فریاد کوبنده و حماسی امت اسلامی علیه نظام سلطه و سرمایه داری هستیم.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه آمریکا چاره ای جز جهت سرپوش گذاشتن بر مشکلات داخلی خود ندارد، افزود: آغاز جنگ روانی و نرم و طراحی توطئه های جدید با هدف ایران هراسی و اسلام هراسی در سراسر جهان تنها با هدف فرافکنی و انحراف افکار عمومی از اوضاع اسفناک خاکم بر غرب است.

امام جمعه تبریز با اشاره به دلایل تهدیدها و توطئه های اخیر آمریکا علیه کشورمان یادآور شد: جنبش وال استریت در داخل آمریکا، بیداری اسلامی منطقه که نشات گرفته از انقلاب اسلامی ایران است، برپایی کنفرانس بیداری اسلامی در ایران که پیام آن ضرورت خروج آمریکا از منطقه بود و مشکلات داخلی عربستان از عوامل ایجاد کننده این تهدیدهاست.

آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تداوم جنایات بی شرمانه آل سعود و آل خلیفه در بحرین و یمن اظهار داشت: عربستان در مهار قیام های مردمی یمن و بحرین به این کشورها رسما قشون کشی را آغاز کرده و مسلمانان را قتل عام می کند.

وی با تأکید بر عبرت گیری دیکتاتورهای دست نشانده غرب از عاقبت مبارک، قذافی و صدام گفت: اوضاع داخلی بحرین و یمن وخیم بوده و در آینده نزدیک حکام آن به سرنوشت حکام دیکتاتورهای تونس، لیبی و مصر دچار خواهند شد.

امام جمعه تبریز اظهار داشت: همان‌گونه که آمریکا با خفت و خواری از عراق خارج شد و نوکرانش در منطقه یکی پس از دیگری به دست ملت ها نابود شدند،‌ باقی مانده استکبار و استبداد نیز به زودی به دست ملت ها به زباله دان تاریخ فرستاده می شوند.

امام جمعه تبریز در ادامه با تبریک سالروز 13 آبان، ایران را مرکز فرماندهی ستاد فرماندهی استکبارستیزی در جهان دانست و افزود: یک مجموعه استکباری بنا دارند، با ام‌القرای اسلام ایران مبارزه کرده و نظام اسلامی را تضعیف کنند تا بتوانند به افکار شیطانی و پلید خود نایل شوند.

وی با بیان این‌که امروز در میان مردم مسلمان دنیا روحیه استکبارستیزی ایجاد شده و این مسأله دشمنان اسلام را نگران‌تر از گذشته کرده است، افزود: ‌قرن حاضر قرن بیداری مسلمانان است و نخستین موضوع بیداری شناخت دین مبین اسلام است.

آیت‌الله شبستری گفت: 13 آبان نقطه آغازین و نقطه عطفی در پیروزی انقلاب بود و وظیفه همه اقشار مختلف مردم است که در گرامی‌داشت و برپایی مراسمی متناسب با شان و جایگاه این روز ملی همت کنند.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: اول کسی که واژه استکبار را به ادبیات سیاسی انقلاب اضافه کرد، امام راحل بود چرا که ایشان با آن تیزبینی و بصیرت سیاسی خود فهمیدند که استکبار جهانی قصد دارد با مستعمره قرار دادن کشورهای منطقه آنها با به استثمار بکشاند بنابراین با الهام از نهضت سرخ کربلا علیه مستکبران قیام کردند و ایران اسلامی را از زیر یوغ استکبار جهانی آزاد کردند.

وی در ادامه با بیان این‌که تا زمانی که آمریکا دست از خوی استکباری خود برنداشته ما نیز از اصول انقلابی خود دست برنخواهیم داشت، تصریح کرد: امروز بهترین سلاحی که دانش‌آموزان و دانشجویان می‌توانند با آن به جنگ استکبار جهانی بروند، سلاح علم و دانش است و باید دانش‌آموزان و دانشجویان دوشادوش تحصیل از تهذیب نفس نیز غفلت نورزند و با تبعیت محض از ولایت فقیه ایران اسلامی را به اوج اقتدار، عظمت و عزت برسانند چرا که آینده مقتدر و با عظمت اختصاص به جوانان آگاه، غیور و دیندار دارد./935/پ201/س
ارسال نظرات