۱۴ آبان ۱۳۹۰ - ۰۰:۳۴
کد خبر: ۱۱۶۲۰۲
برای نخستن‌بار؛

رساله ذهبیه و آموزه‌های طبی حضرت رضا تدریس می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول مرکز مطالعات طب اسلامی ـ سنتی دانشگاه علوم اسلامی رضوی خبر داد: رساله ذهبیه و آموزه های طبی حضرت رضا(ع) به صورت آکادمیک برای نخستن بار در حوزه و دانشگاه تدریس خواهد شد.
دانشگاه رضوي
حسین رضایی، مسؤول مرکز مطالعات طب اسلامی ـ سنتی دانشگاه علوم اسلامی رضوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد گفت: سلسله جلسات شرح رساله ذهبیه با حضور حجت الاسلام ناظریان محقق و پژوهشگر طب اسلامی سه شنبه هر هفته در مسجد دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار می شود.

وی با بیان این که رساله ذهبیه نامه ای از توصیه های طبی و بهداشتی حضرت رضا‌(ع) است که در جواب مامون خلیفه عباسی نوشته شده است، افزود: در این سلسله جلسات دانشجویان دانشگاه علوم اسلامی رضوی زوایایی از این نامه همانند آداب خوردن و آشامیدن، کیفیات غذایی، مزاج شناسی، تدابیر حفظ سلامتی و تدابیر حمام را آموخته و این مباحث را بررسی خواهند کرد.

مسؤول مرکز مطالعات طب اسلامی ـ سنتی دانشگاه علوم اسلامی رضوی با یادآور این که این برنامه به همت مرکز مطالعات طب اسلامی وابسته به معاونت فرهنگی دانشگاه برگزار می شود، عنوان داشت: سلسله همایش های آموزشی مبانی طب اسلامی پیش از این دوره برای نخستین بار در قالب دانشگاهی و حوزوی و همایش طب الرضا (ع) نیز به همت این مرکز تشکیل شده بود./968/پ202/س

ارسال نظرات