۱۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۱۱۶۲۱۱
از سوی جامعه مدرسین؛

همایش خانواده‌های حوزویان در قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش خانواده های حوزویان به همت معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و با همکاری معاونت تهذیب حوزه با حضور کارشناسان خانواده در محل این نهاد حوزوی برگزار شد.
جامعه مدرسين حوزه علميه قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، با حضور کارشناسان امور تربیتی و خانواده و به همت معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و با همکاری معاونت تهذیب حوزه های علمیه و مدیریت امور خانواده حوزه علمیه قم روز شنبه در سالن همایش های جامعه مدرسین برگزار شد.

بر اساس این گزارش در آیین افتتاحیه این همایش دو روزه حجج اسلام همتیان معاون تهذیب حوزه علمیه قم و مظاهری از کارشناسان امور خانواده به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

حجت الاسلام محمد همتیان معاون تهذیب حوزه علمیه قم، رمز موفقیت بزرگان و علما را مجاهدت فراوان و همراهی همسران و خانوادهای آنان دانست و تاکید کرد: همسران طلاب باید با الگوگیری از همسران علمای سلف رسالت خود را در راستای ماموریت طلبگی همسران شان به درستی انجام دهند.

وی در ادامه با تشریح شیوه های تربیت در دین مبین اسلام، تاکید کرد: یکی از مهم ترین مسائلی که در امور تربیتی باید به آن توجه کرد، این است که خانواده ها و والدین بدانند کوچک ترین کار و رفتارشان در فرزندان تاثیر دارد.

حجت الاسلام مظاهری استاد و کارشناس امور خانواده نیز در این همایش با تاکید بر ارائه آموزش های لازم به خانواده ها، انواع مدیریت در زندگی را تشریح و خاطرنشان کرد: مدیریت اخلاقی در خانواده یک اصل مهم است و بایستی والدین به گونه ای رفتار و عمل کنند که کیان خانواده آنان اخلاقی بار بیاید.

حجت الاسلام مظاهری بیان کرد: اگر زندگی به معیارهای حقوقی تبدیل شد، هر یک از زوجین به دنبال این است که حقوق خود را بگیرد و طبیعتا چنین زندگی خشک و البته بدون دوام و تهی از عاطفه، مهر و محبت خواهد بود.

در نوبت عصر این همایش نیز حجت الاسلام محمدرضا آشتیانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و حجت الاسلام هادی حسین خانی معاون تهذیب حوزه های علمیه به ایراد سخن خواهند پرداخت.

این همایش روز یک شنبه نیز با سخنرانی حجت الاسلام فرخ فال مدیر حوزه علمیه استان قم و شمار دیگری از کارشناسان تربیتی و امور خانواده ادامه خواهد یافت. /924/پ202/ص
ارسال نظرات