۱۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۱۱۶۲۲۰
خطیب جمعه بیروت:

جهان عرب همواره در کنار محور مقاومت باقی خواهد ماند

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه بیروت تهدیدهای فزاینده رژیم صهیونیستی علیه ایران را واکنشی به شکست نقشه های آمریکایی ـ صهیونیستی علیه محور مقاومت دانست.
سيد جعفر فضل الله
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید جعفر فضل الله، خطیب جمعه این هفته بیروت در خطبه های نماز جمعه که در مسجد امامین الحسنین (ع) در منطقه حاره حریک برگزار شد با اشاره به تهدیدهای فزاینده رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران در سایه اظهارات دبیرکل ناتو مبنی بر اینکه ناتو قصد مداخله در ایران را ندارد و از راهکار دیپلماتیک در حل این مساله حمایت می کند، گفت: این تهدیدها را می توان فراری صهیونیستی به جلو برشمرد.

خطیب جمعه بیروت با ابراز اینکه رژیم صهیونیستی با این تهدیدها می کوشد تا پرونده برنامه هسته ای ایران را باری دیگر مطرح سازد، افزود: رژیم صهیونیستی نگران خلأی است که پس از خروج نیروهای آمریکایی از عراق با آن مواجه خواهد شد و از سوی دیگر این تهدیدها واکنشی است به شکست تمامی نقشه های این رژیم برای ضربه زدن به محور مقاومت و بازدارندگی در منطقه.

وی با بیان رژیم صهیونیستی با این تهدیدها به دنبال بازسازی چهره تخریب شده داخلی خود پس از موفقیت عملیات تبادل اسرای فلسطینی با جنبش حماس است و نومیدانه می کوشد تا پس از انقلاب های عربی، توازن روابطش با برخی از کشورهای عربی را قدری بازیابد، دولت های عربی را از گرفتار شدن در دام آمریکایی ـ صهیونیستی در راستای تنش زایی در روابط کشورهای عربی و جمهوری اسلامی ایران بر حذر داشت.

فضل الله با اشاره به اینکه جهان عرب و اسلام آزمون خود را پس داده است و همه می دانند که در کنار محور مقاومت و بازدارندگی در برابر هرگونه اشغالگری و تجاوزگری خواهد ایستاد، افزود: فلسطین همواره محور مسایل اسلامی باقی خواهد ماند و حمایت از قضایای اصلی امت اسلام لازمه خدمت مخلصانه به ملت های عربی و اسلامی است که بیش و پیش از همه آزادسازی فلسطین است که این یک نیز به نوبه خود نیازمند توافق و همسویی جهان عرب و ایران و تلاش برای حل مشکلات از راه گفت و گوی بی طرفانه است.

یادآور می شود که آندرس فوگ راسموسن، پنجشنبه گذشته در گفتگو با خبرنگاران در بروکسل در پاسخ به این پرسش که آیا برخی از دول غربی در پی آغاز یک حمله نظامی علیه تاسیسات هسته ای ایران هستند یا نه؟ گفت: ناتو به هیچ وجه در پی مداخله نظامی در ایران نیست.

وی تاکید کرد: سازمان پیمان آتلانتیک شمالی از تلاشهای سیاسی و دیپلماتیک برای حل برنامه هسته ای ایران حمایت می کند و این کشور نیز باید به قطعنامه های شورای امنیت پایبند باشد.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که ایران بارها بر صلح آمیز بودن برنامه هسته ای خود تاکید کرده، اما غربی ها با نظامی جلوه دادن این برنامه تلاش کردند تا با اعمال تحریم های بیشتر مانع دستیابی ایران به حق مشروع هسته ای خود شوند./981/ب902/گ
ارسال نظرات