۱۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۱۱۶۲۴۷

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری همایش یاوران ولایت در دانشگاه تبریز و برگزاری یادواره شهید شهبازیان از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از تبریز، همایش یاران ولایت با حضور بیش از یک هزار و 500 نفر از دانش آموختگان طرح ولایت دانشجویی از سوی سازمان بسیج دانشجویی استان آذربایجانشرقی در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد.

رئیس دانشگاه تبریز در این همایش به نقش پررنگ دانشگاهیان این دانشگاه در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: دانشگاه تبریز مشهدالشهدای دانشگاهای کشور به شمار می­رود که این افتخار به خاطر شهادت 22 تن از دانشجویان دانشکده فنی این دانشگاه در اثر بمباران هواپیماهای رژیم بعثی عراق به دست آمده است.

سیدمحمدتقی علوی میزبانی 5 شهید گمنام را از دیگر افتخارات این دانشگاه عنوان کرد و افزود: بیش از 160 نفر از دانشگاهیان دانشگاه تبریز نیز در دوران هشت سال دفاع مقدس به شهادت رسیده اند که این امر نشاندهنده حضور پررنگ دانشگاهیان این دانشگاه در تداوم حیات انقلاب اسلامی بوده است.

جنگ در فضای مجازی جدی تر از جنگ جغرافیایی است

 علی اکبر پورجمشیدیان، فرمانده سپاه عاشورا در جمع فرهنگیان بسیجی استان با اشاره به جایگاه معنوی بسیج در جامعه گفت: بسیج یک مجموعه نظامی صرف نیست، بلکه یک تفکر و فرهنگ است که در دوران دفاع مقدس با اتکاء به این فرهنگ و تفکر توانستیم در مقابل تکنولوژی برتر استکبار جهانی با تمام وجود بایستیم و دشمن را به خاک مذلت بنشانیم.

وی در ادامه با بیان اینکه بسیج نسبت به اقتضای شرایط وارد میدان می شود، خاطر نشان کرد: بسیج به پشتوانه عظیمی که دارد می تواند در موضع های نظامی، دفاعی، فرهنگی، اقتصادی، سازندگی و... نقش ایفاء کند و بی تردید این بسیج است که توانسته است آینده انقلاب اسلامی ایران را تضمین و بیمه کند.

پورجمشیدیان بهترین راهکار برای خنثی کردن توطئه های استکبار جهانی را بصیرت قلمداد کرد و اظهار داشت: در شرایط کنونی آنچه که می تواند دسیسه های شیطانی استکبار جهانی را در نطفه خفه کند، بصیرت است و بصیرت را روحانیون و فرهنگیان بهتر می توانند در اذهان و افکار جوانان و جامعه ایجاد کنند.

کارگاه آموزش نشریات بسیج به کار خود پایان داد

نخستین کارگاه آموزشی نشریات بسیج دانشجویی در تبریز از امروز به مدت سه روز در دانشگاه علامه امینی تبریز برگزار شد.

کارگاه آموزشی نشریات بسیج دانشجویی به همت مدیریت فرهنگی سازمان بسیج دانشجویی آذربایجان شرقی و با هدف ارتقای سطح کیفی نشریات بسیج دانشجویی استان برگزار شد.

مسؤول نشریات بسیج دانشجویی سازمان بسیج دانشجویی آذربایجان شرقی گفت:‌ گرافیک مطبوعاتی، عکاسی مطبوعات، مصاحبه گزارش نوعی، خبرنویسی، جریان شناسی سیاسی، جریان شناسی فرهنگی و مدیریت نشریه از جمله مباحث آموزشی این کارگاه آموزش نشریات بسیج دانشجویی بود که با حضور اساتید مختلف فن این کلاس ها برگزار شد .

لازم به ذکر است، اولین کارگاه آموزشی نشریات بسیج دانشجویی استان با حضور اساتید روزنامه نگاری و نشریه پروازان استان به مدت 3 روز در دانشگاه علامه امینی تبریز برگزار شد که مباحث آزاد و نقد نشریات محلی از جمله برنامه‌های جنبی این کارگاه آموزشی بودند.

انقلاب اسلامی مرهون خون شهدا است

حجت الاسلام احمد امینی، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در تیپ مکانیزه امام زمان (عج) در مراسم گرامیداشت شهید محرم شهبازیان که با حضور کارکنان تیپ و خانواده معظم شهید در حسینیه ثارالله تیپ برگزار شد، اظهار داشت: حیات ملت ما مدیون فرهنگ ایثار و شهادت می باشد.

وی گفت: دنیا به این نتیجه رسیده است که حیات انقلاب اسلامی وابسته به دو فرهنگ جهاد و شهادت و فرهنگ انتظار است، از این رو فرزندان این مرز و بوم با الهام از ولایت فقیه، این دو فرهنگ را صیانت کرده و در راه اسلام و ولایت فقیه، همه هستی خود در طبق اخلاص قرار می دهند که این همان آرمان امام (ره) و شهدا می باشد./935/د102/س

ارسال نظرات