۱۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۱۱۶۲۵۳

حضور70 هزار زائر در شلمچه برای برگزاری دعای عرفه

خبرگزاری رسا ـ مدیر یادمان شهدای شلمچه از برگزاری دعای روح بخش عرفه با حضور 70 هزار زائر در این مکان مقدس خبر داد.
 دعاي عرفه در مصلاي مهديه امام خميني هواز
مهدی کشوری مدیر یادمان شهدای شلمچه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، اظهار داشت: روز عرفه یکی از معنوی ترین روزهای است که معرفت بسیاری در بین جهان اسلام و بین مسلمانان دارد و در این روز همه مومنان به تضرع به درگاه خداوند پرداخته و مانند امام حسین(ع) سالار شهیدان دعای عرفه را زمزمه می‌کنند.

مدیر یادمان شهدای شلمچه ادامه داد: در یادمان‌های دفاع مقدس خوزستان و به ویژه یادمان شهدای شلمچه نیز با توجه به فضای خاص و معنوی حاکم بر این مناطق و قرار گرفتن قبور متبرک شهدا در این مکان‌ها هر ساله سیل عظیمی از هموطنان از نقاط مختلف کشور خود را به این یادمان‌ها رسانده تا دعای عرفه را در کنار شهدای هشت سال دفاع مقدس زمزمه کنند.

وی افزود: شناخت خداوند و بیان صفات الهی و تجدید عهد و پیمان با پروردگار و شناخت پیامبران و تحکیم ارتباط با آنها و توجه به آخرت و اظهار عقیده قلبی از مهمترین فرازهای این دعای آسمانی است.

کشوری تصریح کرد: این حضور گسترده مردمی در شلمچه بیش از سایر مناطق بوده به‌گونه‌ای که انتظار می‌رود بیش از 70هزار نفر در این روز و در قالب کاروان‌های راهیان نور و یا به صورت خودجوش در این مراسم حضور یابند.

وی گفت: به‌ منظور رفاه حال زائران پیش‌بینی‌های لازم انجام شده و هماهنگی‌های لازم با ادارات و نهادهای موردنظر انجام شده است تا در زمینه تردد و اسکان زائران مشکلی به وجود نیاید.

مدیر یادمان‌ مقدس مشهد شهدای شلمچه یادآور شد: دعای عرفه امسال در شلمچه در محل قبور متبرک شهدا برگزار می‌شود، اما با توجه به پیش‌بینی‌هایی که در خصوص حضور جمعیت داریم محوطه‌سازی در بیرون از یادمان و راه‌اندازی سیستم صوتی مناسب نیز انجام شده است.

وی تصریح کرد: علاوه بر این و به منظور رفاه حال شهروندان خرمشهری در زمینه تردد اتوبوس‌‌های خط واحد شهرستان از ساعت 13 فردا و در دو نقطه شهرستان واقع در مسجد جامع و محل ایستگاه اتوبوسرانی به شهروندان خدمات‌دهی می‌کنند.

لازم به ذکر است که ساعت برگزاری مراسم 14در یادمان شهدای شلمچه می باشد./9458/ت302/ص
ارسال نظرات