۱۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۱۱۶۲۵۵

طرح توسعه حرم دانیال نبی در شوش آغاز می‌شود

خبرگزاری رسا ـ استاندار خوزستان اعلام کرد: طرح توسعه حرم حضرت دانیال نبی(ع) با هزینه‌ای بیش از 50 میلیارد ریال در شهرستان شوش در سال جاری آغاز می‌شود.
دانيال نبي
به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، سید جعفر حجازی، استاندار خوزستان، روز گذشته با حضور نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی، مدیران کل اوقاف و میراث فرهنگی استان و فرماندار شوش، ابراز داشت: طرح توسعه حرم مطهر حضرت دانیال نبی (ع) با همکاری کارشناسان و متخصصین جهت توسعه و مرمت این بقعه تا پایان آبان ماه تعیین تکلیف خواهد شد.

وی با بیان این که اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان متعهد شده 10 میلیارد ریال برای این منظور هزینه کند، بیان داشت: با پیگیری انجام شده در سال جاری طرح توسعه حرم حضرت دانیال نبی(ع) که یکی از مصوبات دور دوم سفر هیات دولت به خوزستان است آغاز می شود.

حجازی خاطرنشان کرد: این طرح جزء مصوبات دور دوم سفر هیات دولت به استان خوزستان است که برای اجرای آن بیش از 50 میلیارد ریال مصوب شده که باید از سوی وزارت نفت ، اداه اوقاف و امور خیریه و همچنین سازمان میراث فرهنگی تأمین و پرداخت شود.

یادآور می شود، حضرت دانیال(ع) در حدود قرن هفت پیش از میلاد به همراه یهودیانی که توسط بابلی‌ها به اسارت گرفته شده بودند، به بین‌النهرین و از آنجا به شوش وارد شد. وی یکی از پیامبران صاحب کتاب بنی‌اسراییل است. دیدار وی با نبوکد (بخت النصر) پادشاه بابل در روایات آمده است. آرامگاه حضرت دانیال نبی(ع) در کنار ساحل شرقی رودخانه شاوور ساخته شده است؛ روبروی تپه ارگ قرار دارد، بنای زیارتگاه شامل دو حیاط است و بر روی آن گنبد مخروطی ـ پله‌ای و همه ساله شاهد حضور زیارت کنندگانی از سراسر جهان است. شهر شوش در شمال غربی استان خوزستان و در 115 کیلومتری اهواز قرار دارد./9463/د102/ص

ارسال نظرات