۱۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۱۱۶۲۵۶
امام جمعه ماهشهر:

آل سعود تنها مجری سناریویی استکبار جهانی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ماهشهر با اشاره به کشتار حجاج از سوی حکومت منحوس آل سعود اظهار داشت: آل سعود در جنایت خود، در واقع مجری سناریویی بودند که از سوی استکبار جهانی در غرب به آنها دیکته شده بود.
حجت الاسلام غبيشاوي، امام جمعه ماهشهر
حجت‌الاسلام عبدالحسین غبیشاوی، امام جمعه ماهشهر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به ‌مناسبت سالگرد جنایت آل سعود در قتل و عام حجاج ایرانی، اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، معنا و مفهوم حج در ایران به دست امام خمینی (ره) تغییر یافته و به شکل حج پویا و نافع برای مسلمانان درآمد.

وی با اشاره به اینکه یکی از معضلات جهان اسلام وجود اسراییل در منطقه و قدرت‌های استکباری در غرب است، بیان داشت: به یقین امام راحل(ره) نمی‌توانست نسبت به حضور صهیونیست‌ها در منطقه بی‌تفاوت باشد و مواضع ایشان از قبل از انقلاب در این خصوص مشخص بود.

رییس شورای فرهنگ عمومی ماهشهر، اذعان داشت: مناسک حج بهترین فرصت برای اطلاع یافتن مسلمانان از خیانت‌های کفار و جنایات غرب بوده و بر همین اساس مراسم برائت از مشرکان در آن دوران پس از سال‌ها فراموشی در زمان قبل از انقلاب برای آشکار کردن حقایق دین اسلام از هر نظر مهم و پر اهمیت بود. کنگره عظیم حج در سرزمین وحی که مسلمانان را از سراسر جهان در گردهم می آورد، بهترین زمان و مکان برای اعلام برائت از مشرکان است.

وی تصریح کرد: مراسم سال 1366 که پس از سال‌ها در مکه اجرا می‌شد، موجب برانگیختن خشم استکبار جهانی از جمله حکومت آل سعود و صهیونیسم شد. افرادی که حکومت خود را زیر پرچم خادم‌ الحرمین ‌الشریفین بنا کرده و ادعای دفاع از اسلام را داشتند با ارتکاب این جنایت، ماهیت واقعی خود را برای مسلمانان جهان آشکار کردند. آل سعود در جنایت خود، در واقع مجری سناریویی بودند که از سوی استکبار جهانی در غرب به آنها دیکته شده بود.

امام جمعه ماهشهر با اشاره به توطئه‌های کنونی حکومت عربستان که سعی در خدشه دار کردن وجهه ایران در جهان است، بیا داشت: اتهام قتل سفیر عربستان در آمریکا توطئه دیگری است که عربستان با آن درتلاش برای بدنام کردم ایران است. آل سعود باید بداند، در عصری که دیکتاتورها یکی پس از دیگری در حال سقوط هستند، آینده‌ای ندارند و روز سرنگونی آنها نیز نزدیک است.

وی با ابراز تأسف نسبت به عدم پرداخت صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به واقعه تلخ کشتار حجاج ایرانی، گفت: چنین واقعه و جنایتی در تاریخ باید همواره مورد توجه قرار گرفته و به گوش جهانیان برسد و ما ایرانی‌ها هرگز نباید در برابر ظلم بزرگی که به زائران بی‌گناه خانه خدا شد، سکوت کنیم./9465/پ202/ص
ارسال نظرات