۱۵ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۵
کد خبر: ۱۱۶۲۷۳
مدیر حوزه علمیه استان قم:

بی توجهی به آموزه‌های دینی سبب متلاشی شدن بنیان خانواده می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه استان قم با تاکید بر اینکه طلاب و روحانیان و خانواده های آنان باید الگوی دیگر اقشار جامعه باشند، بی توجهی به مسائل و آموزه های دینی در زندگی مشترک را سبب متلاشی شدن کانون خانواده ارزیابی کرد.
حجت الاسلام احمد فرخ فال
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد فرخ فال مدیر حوزه علمیه استان قم، روز یک شنبه در همایش خانواده های حوزویان که در سالن همایش های جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، با اشاره به روایتی به بیان عظمت روز عرفه پرداخت و تاکید کرد: خداوند تبارک و تعالی در این روز یک سلسله عباداتی را برای سیر و سلوک انسان ها در نظر گرفته است که باید از آن به نحو احسن استفاده کرد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان روایتی به تبیین فضیلت علم و علم آموزی پرداخت و با اشاره به ماموریت طلاب و روحانیان در این راستا، خاطرنشان کرد: همسران و خانواده های طلاب نیز در این راستا ماموریت دارند و نباید این فرصت گرانبها را از دست دهند و باید مروج معارف اهل بیت(ع) و عمل کننده به آن باشند.

مدیر حوزه علمیه استان قم، نقش خانواده های طلاب و روحانیان را در تربیت صحیح فرزندان مهم و اساسی ارزیابی و تاکید کرد: همسران و خانواده های طلاب و روحانیان باید توجه داشته باشند که با هر حرکتی می توانند در بین اقشار مختلف مردم تاثیرگذار باشند.

حجت الاسلام فرخ فال در ادامه به بیان نکات تربیتی پرداخت و یادآورشد: تکیه کردن به یک سری قوانین خشک و بی توجهی کردن به آموزه های دینی سبب متلاشی شدن کانون خانواده می شود.

وی با بیان اینکه منافق کسی است که تنها به یک بخش قوانین و احکام توجه می کند و بخش دیگر را رها می نماید، خاطرنشان کرد: متاسفانه گاهی انسان ها تنها رنگ دینی و الهی به اعمال خود می زنند در حالی که باطن عمل شان شیطانی است.

حجت الاسلام فرخ فال با اشاره به آموزه های دینی یادآورشد: پیروی کردن از قوانین خشک در زندگی مشترک، به تباهی منجر می شود و طبیعتا چنین خانواده هایی نمی توانند الگوی دیگر اقشار باشند.

مدیر حوزه علمیه قم با اشاره به روایت «کونوا دعاة الناس بغیر السنتکم»، یادآورشد: طلاب و خانواده های آنان باید با عمل خود مروج احکام و شریعت اسلامی باشند چراکه جامعه از آنها الگو می گیرند و به شیوه زندگی مشترک آنان توجه می کنند.

گفتنی است، همایش دو روزه خانواده های حوزویان، به همت معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و با مشارکت معاونت تهذیب حوزه در سالن همایش های جامعه مدرسین به مدت دو روز برگزار شد.

در روز نخست این همایش حجج اسلام همتیان و مظاهری از کارشناسان و مشاوران ازدواج و امور خانواده به بیان دیدگاه های خود پرداختند، در نوبت عصر نخستین روز این همایش نیز حجت الاسلام آشتیانی عضو جامعه مدرسین و نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و حجت الاسلام حسین خانی معاون تهذیب حوزه های علمیه سخنرانی کردند. /924/پ202/ص
ارسال نظرات