۱۵ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۸
کد خبر: ۱۱۶۲۷۷

همایش «‌جهان بدون سلطه‌» در تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش «‌جهان بدون سلطه‌» با حضور مدیر کل سابق سیاسی وزارت کشور ‌در تالار دانشگاه تبریز برگزار شد.
آمريکا اسرائيل
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، مدیرکل سابق سیاسی وزارت کشور امروز در این آیین با اشاره به تعریف و تفاوت سلطه با مدیریت یادآور شد: بارزترین تفاوت این دو مسئله این است که در مدیریت انگیزه دیگر خواهی مطرح بوده ولی در سلطه خودخواهی مدنظر است که فرق این دو موضوع نه در روش بلکه در انگیزه است.

محمود عباس زاده مشکینی منشا اصلی بیداری اسلامی در منطقه را ناشی از انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: استکبار جهانی و در راس آنان آمریکا بعد از حادثه 11 سپتامبر با ترفندهای مختلف از جمله اشغال بعضی از کشورها از جمله افغانستان و عراق به منطقه خاورمیانه بازگشت که امروزه در جریان بیداری اسلامی کشورهای منطقه غرق شده است.

وی افزود: کشور آمریکا با راه انداختن سایه حادثه 11 سپتامبر می خواست بر خاورمیانه حکومت بکند و با بهانه و توطئه های مختلف هر گونه امتیازی را از کشورهای غربی گرفت که امروز سران این کشورها و خود آمریکا در این باتلاق گرفتار شده است.

عباس زاده مشکینی موج بیداری اسلامی مردم کشورهای منطقه را تلاش آنان برای دستیابی به استقلال واقعی عنوان کرد و گفت: مردم منطقه به پا خاسته اند و دیگر نمی خواهند وابسته آمریکا و زیر سلطه آنان باشند.

نفر اول لیست تحریم غرب در ادامه با بیان اینکه کشور ایران به عنوان «قدرت هژمونیک» در منطقه شناخته شده و مطرح است اظهار داشت: این امر به خاطر وجود پتانسیل، تکنولوژی و توانمندی های این ملت در عرصه های مختلف و همچنین وجود زیرساخت های اقتصادی سنگین و نفوذ فرهنگی بوده است.

مدیرکل سابق سیاسی وزارت کشور هراس استکبار جهانی و در راس آنها آمریکا و اسرائیل را از ملت ایران و کشورمان یادآور شد و تاکید کرد: همه بدبختی ملت های منطقه و مسلمانان به خاطر شیطان بزرگ و آمریکا است و امروزه همه به این واقعیت پی برده اند.

وی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در خصوص انتشار اسامی برخی مسؤولان ایران در لیست تحریم از سوی اتحادیه اروپا تصریح کرد: افتخار می‌کنم که نام بنده نیز در لیست تحریمی استکبار جهانی، شیطان بزرگ و هم‌پیمانانش قرار گرفته است./935/د102/س
ارسال نظرات