۱۵ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۱۱۶۳۰۳
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

عرفه تجلی‌گاه سفره سخاوت خداوندی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، عرفه را تجلی گاه سفره سخاوت خداوندی دانست و گفت: این روز بهترین فرصت برای اتصال به درگاه خداوند به منظور بخشش گناهان است.
حجت الاسلام ناصر شکريان، مدير کل تبليغات اسلامي مازندران،


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، امروز در حاشیه برگزاری مراسم پر فیض عرفه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری با بیان این که مراسم دعای عرفه در بیش از 220 مکان مازندران برگزار می شود، افزود: عرفه تجلی گاه سفره سخاوت خداوندی است.

وی ضمن بیان اهمیت روز عرفه گفت: عرفه تجلی گاه سفره سخاوت خداوندی است و شیطان در این روز خوار و حقیرتر از همیشه اوقات خواهد بود چرا که درهای رحمت و عفو خداوند بر بندگان باز است.

حجت الاسلام شکریان افزود: امروز روز سجده و توبه و انابه به درگاه خداوند است و فرصتی است که ممکن است فقط یک بار برای انسان پیش آید که باید این فرصت را غنیمت شمرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که روز عرفه، به تعبیری روز نیایش است، اظهار داشت: نیایش و بندگی، اصیل ترین و کهن ترین، رفتار فطری انسان است، که از نخستین روزهای پیداش انسان نخستین، هنگامی که هرروز با حوادث طبیعی نا شناخته مواجه می شد، چیزی از درون او را به سمت پناه جستن از موجود قادر و توانا میکشید، که این نیرو چیزی جز میل فطری به پرستش و عبادت نبود.

وی همچنین دعای عرفه را از غنی ترین و معتبرترین مضامین توحیدی عنوان کرد و افزود: این دعا از زبان امام حسین (ع) در روز نهم ذی الحجه که اکنون به روز نیایش نیز نامگذاری شده است، قرائت شده است که در اغلب مساجد و اماکن مذهبی مهم شهرهای استان از سوی مداحان و هیأت های مذهبی در حال برگزاری است.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به اعمال وارد شده شب و روز عرفه تاکید کرد: شب نهم ذی الحجه از شب‎های متبرک و شب مناجات با خداوند است و توبه در آن شب مقبول و دعا در آن مستجاب است و عبادت در این شب، اجر صد و هفتاد سال عبادت را دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به حضور گسترده مردم به ویژه جوانان سال گذشته در مراسم دعای عرفه استان، خاطرنشان کرد: جوانان مومن استان مازندران امسال نیز با شکوه تر از سال گذشته در این مراسم معنوی شرکت خواهند کرد.

وی همچنین گفت: چهارهزارو 500 نسخه مکتوب دعای عرفه از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران تهیه شده است که هنگام برگزاری این مراسم معنوی در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به تعداد اماکن برگزاری دعای پرفیض عرفه در شهرهای مازندران‌ افزود: پیش بینی می‌شود مردم، به خصوص نسل جوان استقبال بیشتری نسبت به سال گذشته از این مراسم به عمل آورند./950/پ202/س

ارسال نظرات