۱۶ آبان ۱۳۹۰ - ۰۸:۵۲
کد خبر: ۱۱۶۳۴۱
امام جمعه قم:

با تنگ نظری سبب کاهش دوستان و زیاد شدن دشمنان نشویم

خبرگزاری رسا ـ تولیت آستانه مقدسه، انقلاب اسلامی ایران را نعمتی بی بدیل توصیف و با متاثر خواندن موج بیداری اسلامی و انسانی از انقلاب تصریح کرد: نباید با تنگ نظری سبب کاهش دوستان و زیاد شدن دشمنان شویم.
نماز عيد سعيد قربان در حرم حضرت فاطمه معصومه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی امام جمعه قم در خطبه های نماز عید سعید قربان که با حضور اقشار مختلف مردم در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، با تبریک این عید سعید، تقوا را مهم ترین سرمایه برای بندگان خداوند تبارک و تعالی ذکر کرد.

وی قربانی کردن در این روز را یکی از عبادات وارده ذکر و تصریح کرد: در طول تاریخ این عبادت دستخوش انحرافات و خرافات شد و متاسفانه هنوز هم دیده می شود که باید از آن اجتناب کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، قربانی را درسی برای کمک به نیازمندان و دیگران ارزیابی کرد و با بیان اینکه در قربانی نباید انگیزه هایی همچون ریا کاری دخالت داشته باشد، افزود: قربانی تنها و تنها باید برای جلب و کسب رضایت خداوند تبارک و تعالی انجام شود.

تولیت آستانه کریمه اهل بیت(ع) در خطبه دوم نماز عید سعید قربان نیز شکر نعمت های خداوند تبارک و تعالی را مهم دانست و تاکید کرد: یکی از نعمت های بزرگ خداوند تبارک و تعالی نعمت انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) است که باید خدا را به خاطر این نعمت بی بدیل شاکر بود.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به وضعیت ناگوار و اسفناک کشور در زمان رژیم شاه، خاطرنشان کرد: به برکت مجاهدت های علما، بزرگان و خون های پاک شهیدان و ایثارگری جانبازان و ایثارگران این نظام مقدس به پیروزی و به اینجا رسیده است و نباید با تنگ نظری ها سبب کاهش دوستان و زیاد شدن دشمنان شویم.

وی بیان داشت: امام راحل عظیم الشان انقلاب اسلامی روزگاری در غربت در شهر مقدس قم همچون جد بزرگوارش ابراهیم خلیل الله فریاد وا اسلاما برآورد و امروز به فضل خداوند تبارک و تعالی جهان تحت تاثیر انقلاب اسلامی ایران قرار گرفته است.

امام جمعه قم اظهار داشت: به برکت حرکت ابراهیمی امام روح الله الخمینی و نایب بر حق ایشان حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، چنان شوقی در ملت های جهان ایجاد شده که آنها بپا خاسته و دیکتاتورهای دست نشانده را یکی پس از دیگری به زیر می کشند.

امام جمعه قم تاکید کرد: شکر این نعمت این است که دین خدا را یاری کنیم و مراقب باشیم ناهنجاری ها و ابتذال ها در جامعه رواج نیابد، چراکه ما هنوز راه درازی در پیش داریم و بایستی زمینه ساز ظهور امام عصر(ع) باشیم و در این مسیر بایستی استقامت داشته باشیم.

وی اظهارداشت: باید یکدیگر را به تقوا توصیه کنیم، توصه های رهبر معظم انقلاب اسلامی را به جان بگیریم و از هدر رفتن نیروها جلوگیری کنیم. /924/پ202/ص
ارسال نظرات