۱۶ آبان ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۸
کد خبر: ۱۱۶۳۴۲
خطیب نماز عید قربان ساری:

بیداری اسلامی، معادلات استکباری غرب را مخدوش کرد

خبرگزاری رسا ـ خطیب نماز عید قربان ساری گفت: قیام‌های عدالت‌خواهی و بیداری اسلامی که در کشورهای منطقه رخ داده باعث به هم خوردن معادلات استکباری کشورهای غربی و آمریکا شده است.
امام جمعه موقت ساري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام یوسف یوسف پور، امام جمعه موقت ساری امروز در خطبه های نماز عید قربان ساری اظهار داشت: شکل‌گیری بیداری اسلامی در کشورهای منطقه و فریاد عدالت‌خواهی در قیام وال‌استریت، آمریکا و هم‌پیمانانش را به چالش کشانده است.

وی بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران این امید را در دل ملت‌ها به وجود آورد که می‌توان بدون آمریکا و قدرت‌های شیطانی زندگی کرد و با رسیدن به خودباوری، نظام مبتنی بر دین و اعتقادات را بنیان‌گذاری کرد.

خطیب نماز عید قربان ساری افزود: پس‌لرزه‌های بیداری اسلامی در منطقه، آمریکا را هم به لرزه درآورده و مردم این کشور به دنبال احقاق حقوق خود از نظام سرمایه‌داری هستند.

حجت الاسلام یوسف پور ادامه داد: در شرایط فعلی کشور ایران مقتدرتر از هر زمانی دیگر دارای نیروهای مسلح قوی، آموزش دیده و سازمان‌دهی شده است که با تجهیزات داخلی به دقت اوضاع بین‌المللی را رصد کرده و به پشتوانه مردم اجازه نخواهد داد هیچ مشکلی در راه پیشرفت جامعه ایران به وجود آید.

وی به فرا رسیدن عید قربان اشاره کرد و گفت: یکی از فلسفه‌های قربانی کردن، ریشه‌کن شدن طمع‌هاست چرا که امام سجاد(ع) می‌فرماید انسان با سر بریدن قربانی در واقع گلوی حرص و طمع خود را می‌کشد و ذبح گوسفند نوعی تمرین است.

خطیب نماز عید قربان ساری قربانی کردن هوی و هوس و امتحان الهی را از دیگر فلسفه‌های عید قربان برشمرد و افزود: در حقیقت خداوند در این روز انسان‌ها را در معرض امتحان و آزمون بزرگی قرار می‌دهد./950/پ202/ص
ارسال نظرات