۱۶ آبان ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۹
کد خبر: ۱۱۶۳۴۳
امام جمعه موقت رشت:

عید قربان، عید اخلاص و عشق و ایثار است

خبرگزاری رسا ـ خطیب نماز عید قربان رشت، در خطبه های پس از اقامه نماز عید قربان، گفت: عید قربان، عید اخلاص و عشق و ایثار است.
حجت الاسلام صديق عرباني، امام جمعه موقت رشت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام یوسف صدیق عربانی، امام جمعه موقت رشت در خطبه های نماز عید قربان رشت که امروز در مصلی امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، عید قربان را عید عشق و اخلاص نامید و گفت: اگر انسان عاشق خداوند باشد تمام هستی خود را فدا می کند.

امام جمعه موقت رشت، امام حسین(ع) را الگوی عملی عمل به پیام های عید قربان معرفی کرد و گفت: ماندگاری و پایداری دین اسلام نتیجه فداکاری عظیم امام حسین(ع) در واقعه کربلا است.

این استاد حوزه و دانشگاه، رسم قربانی دادن در راه خداوند را به علت اخلاص حضرت ابراهیم در یکتا پرستی دانست و گفت: در سایه اخلاص ورزی انسان جز از خدا نمی ترسد و در برابر زورگویان سر تعظیم فرود نخواهد آورد. گذشتن از مال و کمک به نیازمندان از ارزش هایی است که باید آن را درک و عمل کرد.

وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به حج و تاکید ایشان بر استقامت و پایداری در راه خدا، اظهار کرد: استقامت و پایداری در راه حق عزت آفرین است.

خطیب نماز عید قربان رشت با اشاره به بخشی از پیام مقام معظم رهبری به حج امسال، اذعان کرد: از حج سال گذشته تا امسال حوادثی در دنیای اسلام روی داده که آینده ای درخشان و سرشار از عزت و پیشرفت های مادی برای جهان اسلام ترسیم کرده است.

امام جمعه موقت رشت، بر سرکار آمدن اسلام گرایان در مصر، تونس و لیبی را اتفاقی بزرگ و مبارک توصیف کرد و گفت: غرب در تلاش است تا مهره های خود را در کشورهای قیام کرده بر سرکار آورد.

وی با بیان این که ملت های قیام کرده علیه استکبار باید قدر آزادی و انقلاب خود را بدانند، گفت: مردم کشورهای مسلمان هوشیار باشند و تحت هیچ عنوانی اجازه برسرکار آمدن مهره های وابسته به غرب را ندهند.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به فراگیر شدن بیداری در جهان، گفت: امروز تمام مردم دنیا علیه استکبار فریاد می زنند و دولت های شیطانی را به ستوه آورده اند.

حجت الاسلام صدیق عربانی، تهدید ایران را فرافکنی و انحراف افکار عمومی از مسئله بیداری خواند و گفت: تهدید نظامی و تحریم مالی در اراده ملت ایران بی تاثیر است.

خطیب نماز عید قربان رشت تاکید کرد: در ابتدای پیروزی انقلاب که نیروهای نظامی ایران انسجام زیادی نداشت، ملت ایران در سایه ایمان و ولایت، حماسه هشت سال دفاع مقدس را رقم زدند، امروز که توان نظامی ایران قابل توصیف نیست و مردم ایران هوشیارترند، از دنیای استکبار هیچ کاری بر نمی آید./950/پ202/ص
ارسال نظرات