۱۶ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۱۱۶۳۵۰
آیت الله شبستری:

تنها با وحدت می‌توان ممالک اسلامی را از چنگال اجانب نجات داد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با بیان اینکه تحقق اهداف نهضت اسلامی تنها با وحدت و یکدلی مسلمانان محقق خواهد شد، گفت: تنها با وحدت می‌توان ممالک اسلامی را از چنگال اجانب نجات داد.
آيت الله محسن مجتهد شبستري امام جمعه تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با سراسر کشور نماز عید سعید قربان با حضور مردم مؤمن متدین تبریز در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز اقامه شد.

آیت الله شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، در خطبه های نماز عید قربان تبریز با بیان این که همه انسان های آزاده مدعوین این عید بزرگ اسلامی هستند، اظهار داشت: عید قربان، عید مبارزه با شیطان نفس و توکل به ذات اقدس الهی و روز ذبح نفسانیت است.

وی با تاکید بر توجه به فلسفه عید سعید قربان، خاطر نشان کرد: مبارزه با نفس، تقرب به درگاه الهی، کمک به نیازمندان و تقویت روحیه از خود گذشتگی و ایثار فلسفه اصلی این عید است.

عضو خبرگان رهبری بر رفع کدورت و صله رحم در این روز مبارک تاکید کرد و گفت: روح حاکم بر اعیاد اسلامی کمک به نیازمندان و حل مشکلات فقرا و توجه به نیازهای آنان است.

وی عید قربان را نشانه عبودیت بندگان در پیشگاه خداوند متعال دانست و افزود: عید سعید قربان، نمادی از خودگذشتگی و ایثار در برابر امر الهی است، باید این روحیه تعبد در سراسر روزهای سال نیز حفظ شود.

آیت الله شبستری، در ادامه تاکید کرد: عید واقعی آن است که مسلمانان به ‌رحمت خداوند خشنود و از نعمات الهی بهره‌مند شوند و همانطور که بزرگان ما فرموده‌اند روزی که مسلمان در آن معصیت نکند، آن روز عید محسوب می‌شود.

امام جمعه تبریز عید قربان را نشانه عبودیت بندگان در پیشگاه با عظمت خداوند متعال توصیف کرد و اظهار داشت: کمک به نیازمندان و تقویت روحیه از خود گذشتگی و ایثار فلسفه اصلی عید قربان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عید قربان را یکی از نقاط مشترک مسلمانان برای وحدت دانست و اظهار داشت: تنها با وحدت می‌توان ممالک اسلامی را از چنگال اجانب نجات داد و آزادی و آسایش را به مردم سرزمین های اشغالی باز گرداند.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به پیام رهبر فرزانه انقلاب به حجاج بیت الله الحرام، تصریح کرد: تقویت پایه های وحدت و یکدلی میان مسلمانان تنها نقطه ترس و واهمه دشمنان است، اتحاد واقعی جهان اسلام اضمحلال ظالمان و استکبار جهانی را در پی خواهد داشت.

آیت الله شبستری با بیان اینکه تحقق اهداف نهضت اسلامی تنها با وحدت و یکدلی مسلمانان محقق خواهد شد، خاطر نشان کرد: این عید بزرگ فرصتی برای بازیابی و بازشناسی اشتراات دینی امت اسلامی برای مقابله با دنیای کفر و نظام سرمایه داری غرب است.

وی با تاکید بر کنار گذاشتن اختلافات و کدورت های بی مورد و جزئی میان امت اسلامی برای مقابله با دشمنان اسلام گفت: اکنون زمان آن رسیده که مسلمانان انقلابی منطقه برای برقراری حکومتی بر پایه اجکام الهی، ذره ای از مطالبات خود عقب ننشینند.

امام جمعه تبریز تفرقه افکنی میان رهبران دینی، علما و مردم را از اهداف دشمنان برای انحراف در موج بیداری اسلامی برشمرد و تصریح کرد: کمتر خواسته مردم انقلابی بایستی تدوین قانون اساسی بر پایه اصول احکام دین مبین اسلام باشد./935/پ201/ص
ارسال نظرات