۱۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۱۱۶۳۸۰

تحصیل حدود 800 طلبه خواهر در مدارس علمیه آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی از اشتغال به تحصیل نزدیک به 800 طلبه در مدارس علمیه این استان خبر داد.
خواهران طلبه
حجت الاسلام محمدرضا غنی‌زاده، مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه افزود: هم اکنون نزدیک به 800 طلبه خواهر در مدارس علمیه شهرهای ارومیه، سلماس، خوی، نقده، میاندوآب و شاهین دژ در حال فراگیری احکام و معارف اسلامی هستند.

وی با بیان این‌که از این تعداد بیش از 700 نفر از طلاب سطح یک و دو هستند، اظهار داشت: 140 نفر از این مجموع نیز ورودی های امسال هستند که با گذراندن مراحل آزمون ورودی، مصاحبه، تحقیق به تحصیل در حوزه علمیه آذربایجان غربی مشغول شدند.

مدیر استانی حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی با اشاره به پذیرش 14 طلبه سطح 3 در سالجاری گفت: با احتساب ورودی های امسال، هم اکنون بیش از 60 طلبه در حال ادامه تحصیل در سطح 3 حوزه هستند.

حجت الاسلام غنی‌زاده با بیان این‌که طلاب سطح سه به دو صورت حضوری و غیرحضوری ادامه تحصیل می دهند، تصریح کرد: کلاس های غیر حضوری نیز به دو روش مکاتبه ای و مجازی انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: در سال تحصیلی جدید به علت به حد نصاب نرسیدن تعداد طلاب، کلاس‌های غیر حضوری تشکیل نشد این در حالی است که سال گذشته برای دوره غیرحضوری در دو مرحله مهر و بهمن ماه پذیرش داشتیم.

این مقام مسؤول گفت: هم اکنون 32 طلبه به صورت حضوری و سی طلبه به صورت غیرحضوری در سطح سه حوزه علمیه خواهران استان مشغول تحصیل هستند.

حجت الاسلام غنی زاده حوزه علمیه الزهرا(س) ارومیه را پرجمعیت ترین مدرسه علمیه خواهران استان اعلام و اظهار کرد: تا کنون بیش از یکصد و پنجاه نفر از این مدرسه فارغ التحصیل شده اند./936/پ202/س

ارسال نظرات