۱۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۱۱۶۳۸۳

افزایش استادان مدارس علمیه آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ معاون واحدهای آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: با آغاز سال تحصلی جدید ده نفر به تعداد استادان حوزوی آذربایجان غربی افزوده شد.
کلاس درس حوزه/1 دوره آموزشي/1 درس حوزه/1 دوره آموزشي/1  كلاس درس حوزه/1
حجت الاسلام حبیب مقدم، معاون امور واحدهای آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه از افزایش ده نفر به تعداد استادان مدارس علمیه استان خبر داد.

وی با اشاره به محوریت مسائل اخلاقی و تربیتی در تحصیل طلاب تصریح کرد: در راستای ارتقای اخلاق دینی و معنویت طلاب امسال استادان اخلاق از حوزه علمیه قم و آذربایجان غربی دعوت به کار شده است که به صورت عمومی و چهره به چهره با طلاب فعالیت داشته باشند.

به گفته حجت الاسلام مقدم، حوزه علمیه برنامه‌ریزی مناسبی برای طلاب در نظر گرفته است به گونه‌ای که افزون بر برنامه‌های متداول تربیتی، علمی، آموزشی، پژوهشی و معنوی‌، کلاس‌های آموزشی جانبی، اردوهای تفریحی، سیاحتی و زیارتی نیز برای ایام تحصیل پیش‌بینی شده است.

این مقام مسؤول با بیان این‌که بر اساس آیین نامه آموزشی سراسری حوزه های علمیه، کلاس‌ها در همه مدارس علمیه به صورت مرتب برگزار می‌شود، گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های مرکز مدیریت حوزه علمیه استان جلسات تفسیر موضوعی قرآن هر هفته در مدرسه علمیه امام خمینی‌(ره) ارومیه با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید علی‌اکبر قریشی، عضو خبرگان رهبری و در مدرسه علمیه امام رضا‌(ع) میاندوآب با حضور حجت الاسلام محمدجواد قهرمانی، مدیر استانی حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی دائر است.

حجت الاسلام مقدم، از برپایی جلسات نهج البلاغه در تمام مدارس علمیه استان خبر داد و گفت: کلاس‌های حفظ، مفاهیم، قرائت و تجوید قرآن کریم از دیگر برنامه‌های جنبی حوزه علمیه آذربایجان غربی است که مدارس علمیه بر اساس زمانبندی‌های خاص اقدام به برگزاری می‌کنند.

معاون امور واحدهای آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی در پایان ابراز امیدواری کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده امسال شاهد رشد و بالندگی حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی در همه زمینه‌ها باشیم.

گفتنی است، در حال حاضر نزدیک به هفتصد طلبه در سطح یک حوزه و 45 نفر در سطح دو مشغول فراگیری علوم دینی و معارف اسلامی هستند.

قابل ذکر است،‌ در استان آذربایجان غربی هشت مدرسه علمیه در سطح یک و دو مدرسه علمیه در سطح دو در راستای تربیت طلاب فعالیت دارند./936/پ202/س

ارسال نظرات