۱۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۱۱۶۳۹۲
مدیر استانی حوزه علمیه اردبیل:

پیام غدیر تکیه بر اصالت رهبری صالح است

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه اردبیل گفت: پیام و محتوای عید غدیر تکیه بر اصالت و معنویت رهبری صالح است تا جامعه را به سر منزل مقصود و سعادت واقعی سوق دهد.
حجت الاسلام مهدي نوروزي، مدير استاني حوزه هاي علميه استان اردبيل
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت ‌الاسلام مهدی نوروزی، مدیر استانی حوزه های علمیه اردبیل، امروز در نشست هماهنگی اعیاد غدیریه در اردبیل اظهار داشت: تکریم و تعظیم هفته ولایت، در حقیقت ترویج و بزرگداشت شعائر اسلامی است.

وی با بیان این‌که هفته ولایت فرصتی مغتنم برای تبیین فلسفه وجودی اصل ولایت و امامت در جامعه اسلامی است، افزود: شئون جامعه اسلامی ایجاب می‌کند تا در هفته ولایت اصل و اساس هدایت و راهبری جامعه به دست انسانی صالح تبیین و تشریح شود.

حجت الاسلام نوروزی با تشریح فلسفه واقعه غدیرخم تصریح کرد: خداوند متعال بعد از فرمان حادثه غدیر به نبی مکرم اسلام (ص) برای انتخاب جانشینی صالح هرگز اجازه نداده است امت الهی بدون رهبر، ولی و سرپرست صالح باشند، از این رو فلاح و نجات جامعه اسلامی در گرو تبعیت از ولایت است.

مدیر استانی حوزه های علمیه آذربایجان شرقی ادامه داد: عید سعید غدیر خم به آن دلیل مهم‌ترین عید مسلمانان نامیده شده که پیام و محتوای آن تکیه بر اصالت و معنویت رهبری صالح است تا جامعه را به سر منزل مقصود و سعادت واقعی سوق دهد.

وی با تاکید بر این‌که حقیقت غدیر بیان حقانیت امام صالح در جامعه و تبعیت امت اسلامی از این اصل مهم است، خاطر نشان کرد: در عید قربان انسان‌ها بندگی خود را به خداوند ثابت می‌کنند و اوج تقرب به خداوند همزمان با عید سعید غدیر خم و در تبعیت از امام صالح تجلی می یابد.

حجت الاسلام نوروزی با بیان این‌که معنویت اسلام با تکیه بر عقلانیت و اصل امامت قابل تبیین و تشریح است، اظهار داشت: باید در کنار عقل سالم، رهبری امین و صالح نیز وجود داشته باشد تا به انسان‌ها کمک کند که مسیر حق را درست بپیمایند و آسمانی بیندیشند، از این رو اصل ولایت فقیه هم از نظر شرعی و هم از منظر نقلی و عقلی قابل دفاع است./935/پ202/س
ارسال نظرات