۱۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۱۱۶۳۹۸

ویژه برنامه‌های هفته ولایت در مراغه اعلام شد

خبرگزاری رسا ـ دبیر ستاد غدیر مراغه گفت: همزمان با آغاز دهه ولایت سی برنامه متنوع فرهنگی، اجتماعی و مذهبی در این شهرستان برگزار می‌شود.
 عيد غدير خم
حجت الاسلام اباصلت فیضی زاده، دبیر ستاد غدیر شهرستان مراغه، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مراغه اظهار داشت: غدیر کلامی تاریخ ساز است که شیعه به این کلام افتخار می کند و بر خود می بالد، همان کلام نورانی که علی را به برادری و وصایت خواند و ظهور ولایت و امامت در تاریخ به زیبایی مزین شد.

وی عید غدیرخم، عید امامت و ولایت است، خاطرنشان کرد: امروز بحث ولایت و رهبری و جایگاه ولایت از مهم ترین مباحث جامعه دینی و اسلامی است و همه دستگاه ها و نهادها که در زمینه مسائل دینی و مذهبی و فرهنگی فعالیت دارند باید از همه ظرفیت‌ها در جهت بیان اهمیت جایگاه امامت و ولایت فقیه تلاش کنند.

حجت الاسلام فیضی زاده پیام غدیر را نجات‌بخش اسلام، انقلاب اسلامی و همه مسلمانان دانست و ادامه داد: ولایت بزرگ‌ترین نعمت خداوند است که باید قدردان آن باشیم، از این رو تبیین و ترویج فرهنگ و پیام غدیر باید رویکرد همه متولیان دینی باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود برگزاری شبی با قرآن، فراخوان مقاله، مسابقه کتابخوانی و بازسازی واقعه غدیر را از مهمترین برنامه های ستاد غدیر مراغه در هفته ولایت برشمرد و گفت: است برگزاری همایش بزرگ علماء ، گفتمان علمی با موضوع غدیر، برپایی ایستگاه نقاشی و نمایشگاه جهیزیه از دیگر برنامه های ستاد غدیر است.

دبیر ستاد غدیر شهرستان مراغه غبار روبی مزار شهدا، تجلیل از خادمان غدیر ، برپایی نمایشگاه های کتاب و برنامه های مختلف فرهنگی را از دیگر برنامه های این ستاد ذکر کرد و گفت: امسال ستاد غدیر این شهرستان با سازماندهی خاص ، برنامه های دهه غدیر را در سطح بالایی و با هدف تاثیر گذاری بر جوانان اجرا می کند.

وی همچنین از گشایش نمایشگاه کتاب در امتداد غدیر همزمان با آغاز هفته ولایت در مراغه خبر داد و اظهار داشت: این نمایشگاه در محوطه مسجد جامع این شهرستان در دو غرفه شامل انواع کتاب و نرم افزارهای مذهبی دایر بوده و در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

حجت الاسلام فیضی زاده افزود: در این نمایشگاه بیش از سه هزار عنوان کتاب در زمینه های معارف اسلامی و ولایت و انواع لوح فشرده مذهبی و قرآنی با پنجاه درصد تخفیف به علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی عرضه می شود.

دبیر ستاد غدیر شهرستان مراغه خاطر‌نشان کرد: این نمایشگاه به همت بسیج طلاب سپاه ناحیه این شهرستان دایر شده و تا 25 آبان ماه جاری از ساعت 9 صبح تا 20 شب آماده بازدید علاقه‌مندان است./935/پ202/س
ارسال نظرات