۱۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۱۱۶۴۰۸
آیت الله حیدری:

بصیرت افزایی در جامعه تنها در پرتو قرآن امکان پذیر است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله حیدری، بصیرت افزایی در جامعه را تنها در پرتو قرآن امکان پذیر دانست و اظهار داشت: قرآن منبع نور بوده و همه تاریکی ها در پرتو نور آن قابل شناسایی است.

آيت الله حيدري آيت الله محسن حيدري آيت الله حيدري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، امروز در مراسم افتتاح طرح ملی نهضت حفظ قرآن، اظهار داشت: به یقین آغاز طرح ملی نهضت حفظ قرآن، یکی از فرصت های آموزش و پرورش برای گسترش نهضت قرآنی است.

استاد حوزه علمیه خوزستان، قرآن را کتابی شگفت انگیز و فوق العاده ای دانست و بیان داشت: رسیدن به اعماق این کتاب آسمانی تنها کار انسان های مطهر و پاکیزه است و هر فردی که خواستار دریافت آموزه های ناب و شگرف آن است باید خود را در ردیف این انسان ها قرار دهد.

وی با بیان اینکه قرآن منبع نور بوده و همه تاریکی ها در پرتو نور آن قابل شناسایی است، گفت: مقام معظم رهبری در سخنان اخیر خود مبحث بصیرت افزایی در جامعه را مطرح کرده اند که این مسأله تنها در پرتو قرآن امکان پذیر است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری نسبت به رسیدن به آمار 10 میلیون حافظ قرآن در کشور، خاطرنشان کرد: رسیدن به منویات رهبر معظم انقلاب نیازمند جهاد فرهنگی در کشور است؛ از این رو فعالان و کارشناسان عرصه های دینی، به ویژه روحانیان باید با تلاش مضاعف این مطالبه رهبری را اجرا کنند.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) مبنی بر اینکه «یا بنی علیک بتلاوه القرآن و العمل بآیاته فانه درجات الجنه علی حسب آیات القرآن...»، اظهار داشت: روخوانی قرآن کریم تنها کافی نبوده و باید علاوه بر تلاوت، عمل به رهنمودهای این کتاب آسمانی را بیاموزیم؛ چرا که درجات بهشت بر اساس آیات قرآن است./9465/پ202/ص
ارسال نظرات