۱۷ آبان ۱۳۹۰ - ۲۲:۱۷
کد خبر: ۱۱۶۴۲۰

کتابچه کارون غیرت منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ کتابچه کارون غیرت، خاطراتی از پنج سردار شهید استان خوزستان در اهواز منتشر شد.
کارون
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، کتابچه کارون غیرت، خاطراتی از پنج سردار شهید استان خوزستان با هدف آشنا کردن جوانان و نوجوانان با زندگی شهدای مطرح استان خوزستان، در اهواز منتشر شد.

این کتابچه جیبی به تهیه کنندگی مؤوسسه تخصصی شهدا و دفاع مقدس مشهد الشهدا، صاحب امتیازی مرکز فرهنگی پژوهشی عصر ظهور و صفحه آرایی گروه هنری روضه، منتشر شد.

بر اساس این گزارش این کتابچه خاطرات پنج شهدای مطرح استان خوزستان، یعنی شهیدان محمد جهان آرا، مجید بقایی، اسماعیل دقایقی، علی هاشمی و محمدحسین علم الهدی را به تصویر کشیده و به زندگی این شهدای والا مقام می پردازد.

شایان ذکر است در بخش مقدمه کتابچه کارون غیرت، به واژه کرب و بلا بر می خورید که در متن ذیل آن می خوانید: از اینجا تا کربلا راهی نمانده و تنها چند قدمی تا حرم دوست فاصله مانده. جوانمردانی که به جبر زمان از قافله عشق جامانده بودند از معبر این شهر خود را به تاریخ سرخ عاشورا رساندند و نام بلند خود را در کتیبه زیبای بلا ثبت کردند و جاودانه گشتند. و راه همچنان باز است و خیل عَشاق در صف انتظار ... .

همچنین در ادامه این مقدمه می خوانید: و تنها باید بند تعلقات را گسست و دل به شط خون زد و از آب راهه های کارون غیرت بیان داشت: آنکه لب به آب تر کنی خود را به خیمه معشوق رسانی و بدانی که در این راه پیروزیم، چه سر بر ساحل دامن معشوق بیاساییم، چه در کنار علقمه غربت جانبازانه سردهیم.

در بخش نخست این کتابچه، با زندگی و خاطرات شهید محمد جهان آرا آشنا شده و در آن می خوانید: پانزده ساله بود که بچه های هم سن و سال خود را جمع کرده و طوماری را به نام حزب الله برای مبارزه با رژیم شاهی نوشته و با خون خود آن را امضا کردند که تا آخرین خون خود دست از مبارزه برندارند.

قابل ذکر است در بخش دوم این کتاب با قسمتی اندک از زندگی و خاطرات شهید مجید بقایی آشنا می شوید و در بخش سوم نیز با زندگی شهید اسماعیل دقایقی، که در آن متنی زیبا از این شهید والامقام را دیده و می خوانید: در فضای غبار آلود تشخیص راه سخت است. صفای باطن می خواهد. گوش به فرمان ولی فقیه باشید، نه استدلال و اجتهاد از جانب خودتان، سررشته گردنتان را به ولی فقیه بدهید تا هرکجا که او رفت، شما هم بروید؛ قطعاً عاقبت چنین کاری به خیر ختم می شود.

گفتنی است این کتابچه با 88 صفحه رنگی در شمارگان 1000 نسخه جیبی، با مبلغ 2500 تومان در اهواز منتشر شد./9465/ن602/ص
ارسال نظرات