۱۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۱۱۶۴۴۲
آیت الله نوری همدانی:

غدیر الگوی تشکیل حکومت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی، با اشاره به عظمت روز عید غدیر، از این روز بزرگ به عنوان الگوی تشکیل حکومت اسلامی یاد و از تلاش برخی از فرقه ها برای تحریف حقایق تاریخی انتقاد کرد.
درس خارج فقه آيت الله نوري همداني در مسجد اعظم قم درس خارج فقه آيت الله نوري همداني در مسجد اعظم قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، روز چهارشنبه در درس خارج فقه خود که با حضور طلاب و روحانیان در مسجد اعظم قم برگزار شد، عید سعید غدیر را تبریک گفت و بیان داشت: عید غدیر الگوی حکومت است چرا که در این روز بزرگ پیامبر(ص) نحوه حکومت را ترسیم و جانشین خود را معین کردند، اما متاسفانه بنا به دلایلی از این مسیر انحراف بوجود آمد.

وی در ادامه با اشاره به فرازهایی از بیانات حضرت امام علی(ع) در خطبه شقشقیه، تصریح کرد: این خطبه در حقیقت درد دل های امام علی(ع) است که باید به آن توجه کرد چرا که برخی از فرقه ها گفته اند مطالب این خطبه را سید رضی نقل کرده است.

این مرجع تقلید تاکید کرد: علامه امینی رحمه الله علیه نگهبان غدیر است و از کتب متعدد اهل سنت این خطبه را قبل از تولد سید رضی(ره) نقل کرده است.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه برای تبیین حقایق باید تفسیر، حدیث و تاریخ مقارن بنویسیم، یادآور شد: با این کار می توانیم خیلی از مطالب را در این کتاب ها بیان کنیم.

وی افزود: برخی از فرقه ها خواص مخصوص اهل بیت علیهم السلام را در تفاسیرشان کمرنگ نشان می دهند و در مقابل نقش خود را پررنگ جلوه داده اند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه آنها احادیثی در مقابل احادیث شیعه درست کرده اند، یادآور شد: این نظرهای مغرضانه در کتب تفسیری و حدیثی آنها وجود دارد که باید در این خصوص توجه لازم را مبذول داشت. /924/پ202/ج
ارسال نظرات