۱۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۱۱۶۴۷۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی هشدار داد؛‌

غفلت از جایگاه معنوی مساجد شایسته کشور ما نیست

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به ضرورت حفظ جایگاه معنوی مساجد گفت: شایسته نیست در کشور اسلامی به سبب تأمین هزینه‌های مسجد، آن را تبدیل به تالار کنیم.
حجت الاسلام حميد عظيمي، مدير کل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام حمید عظیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی، امروز در نشست بررسی مشکلات اداره مساجد از سوی انجمن ‌های اسلامی اظهار داشت: هم اکنون 70 هزار مسجد در سطح کشور و 7 هزار مسجد در آذربایجان‌شرقی وجود دارد که به دلیل وجود برخی مشکلات قانونی در بحث متولیان مساجد دچار مشکل هستیم.

وی با تاکید بر این‌که شایسته نیست در کشور اسلامی به سبب تامین هزینه‌های مسجد، آن را تبدیل به تالار کنیم، افزود: این تعداد مسجد در استان و وجود بیشترین تعداد انجمن‌های اسلامی کشور در همین استان ظرفیتی استثنایی برای اداره مساجد به وجود آورده است.

حجت الاسلام عظیمی در بخش دیگری از سخنان خود از ساماندهی بانوان مبلغ استان خبر داد و ادامه داد: امر ساماندهی بانوان جلسه‌ای به عنوان یکی از مهم‌ترین مسائل فرهنگی و دینی استان از سال گذشته آغاز شده است.

همچنین حجت‌الاسلام سید شهاب‌الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان‌شرقی اختلاف بین نهادهای فعال در مسجد و اختلاف در روش‌های مدیریتی را از مهم ترین مشکلات تعدد متولیان امور مساجد دانست و افزود: ایستادگی در مقابل هجمه فرهنگی دشمن تنها در فضای همدلی و وحدت بین نیروهای مسجدی میسر است.

وی خواستار تعامل و هم اندیشی اعضای انجمن‌های اسلامی با هیأت امنا و دیگر نهادهای فعال در امور مساجد شد و ادامه داد: حوزه فعالیت مساجد بسیار گسترده تر از وضعیت موجود است، بایستی نقش و جایگاه اصلی مساجد احیا شود./935/پ202/س

ارسال نظرات