۱۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۱۱۶۴۷۲

گردهمایی ائمه جماعات اردبیل برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی ائمه جماعات واحدهای کارگری اردبیل با هدف هم اندیشی و تبادل نظر پیرامون هفته ولایت و امامت برگزار شد.
حجت الاسلام ستوده، مديرکل تبليغات اسلامي استان اردبيل
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردیبل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، امروز در گردهمایی ائمه جماعات واحدهای کارگری اردبیل اظهار داشت: با توجه به اهمیت کار در اسلام و کسب روزی حلال آنچه که بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد آمیختگی کار و تلاش با معنویت در جامعه ماست که می‌تواند سعادت جامعه را رقم بزند.

وی از کار به عنوان عبادتی پایان‌ناپذیر یاد کرد و بیان داشت: کار و کارگر در دین اسلام و نزد نبی مکرم اسلام گرامی داشته شده‌اند چرا که حفظ حرمت آنها در حقیقت حفظ حرکت و جایگاه مبانی معرفتی، اسلامی و انسانی است.

حجت الاسلام ستوده با یادآوری اینکه در کنار کار و تلاش، نماز و پرداختن به معنویت بر اجر این حرکت می‌افزاید، اضافه کرد: خواندن نماز اول وقت در واحدهای کارگری و کارخانه‌های مختلف نشان از اهتمام فعالان آن عرصه به کار توام با معنویت دارد که باید این رویه بیشتر از گذشته تبلیغ شده و ترویج پیدا کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل ضرورت توسعه فرهنگ نماز را به همراه اشاعه دانش تلاوت قرآن در بین واحدهای کارگری و کارخانجات یادآور شد و بیان داشت: امروز به ترویج و توسعه این فرهنگ بیش از هر زمان دیگر نیاز داریم.

وی دلیل این امر را مبارزه و مقابله با ترفندهای استکبار جهانی توصیف کرد و گفت: دشمنان انقلاب اسلامی با ابزار فرهنگی به میدان آمده‌اند تا در عرصه‌ها و صحنه‌های مختلف کار و تولید و تلاش ملت ما را به بی‌راهه بکشند در حالی که مقابله اساسی با این مسأله نیاز به پشتوانه معنوی و بصیرت بیشتر دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل از ائمه جماعت واحدهای کارگری و کارخانجات خواست تا در برپایی نمازهای اول وقت، تبیین احکام اسلامی و جایگاه ارزشمند کار و معنویت به روشنگری بپردازند./935/پ202/س
ارسال نظرات