۱۹ آبان ۱۳۹۰ - ۰۰:۲۹
کد خبر: ۱۱۶۴۸۶

ادعای سیف الاسلام قذافی درباره امام موسی صدر

خبرگزاری رسا ـ فرزند قذافی در دیدار با یک مقام امنیتی مدعی شده است که پدرش امام موسی صدر و دو همراهش را کشته است و احتمال زنده بودنشان را نادرست خوانده است.
امام موسي صدر
به گزارش خبرگزاری رسا، بنابر گزارش روزنامه الرأی العام کویت، یک مقام امنیتی لبنان در سال 2010 در آتن، پایتخت یونان در دیدار با سیف الاسلام قذافی، پسر معمر قذافی، رهبر پیشین لیبی از وی پیرامون سرنوشت امام موسی صدر پرسیده است و او نیز در پاسخ گفته است که امام موسی صدر به همراه دو تن از همراهانش در لیبی کشته شده است.

بنابر این گزارش سیف الاسلام همچنین با تاکید بر اینکه امیدی به پیدا شدن آنها نیست و احتمال زنده بودنشان صحت ندارد، فاش کرده است که پدرش، امام موسی صدر و همراهانش را کشته است و این تصمیم نیز تنها چند روز پس از آن که دستور بازداشت آنها را صادر کرده بود، گرفته شده است؛ چراکه دیدار پرتنش امام موسی صدر و قذافی موجی از هیاهو ایجاد کرده بود و به همین خاطر قذافی دستور داد تا وی و همراهانش را دستگیر کنند و پس از چند روز نیز دستور اعدام آنها را صادر کرد.

این مقام امنیتی از سوی دیگر خاطرنشان ساخته است که خانواده امام موسی صدر که گزارشی مفصل از این دیدار دریافت کرده اند، داستان فرزند قذافی را نپذیرفته اند و بر زنده بودن امام موسی صدر و دو همراهش پافشاری کرده اند و بر مبنای گواهی شاهدان عینی که امام موسی صدر را در یکی از زندان های لیبی دیده اند، معتقدند که ایشان همچنان در زندان های لیبی به سر می برد.

گفتنی است که امام موسی صدر در سوم شهریور ماه سال ۱۳۵۷ و در آخرین مرحله از سفر دوره ای خود به کشورهای عربی، بنا بر دعوت رسمی معمر قذافی وارد لیبی شد و در روز نهم شهریور ماه ربوده شد. دستگاه های قضایی دولت های لبنان و ایتالیا و همچنین تحقیقات انجام شده از سوی واتیکان، ادعای رژیم لیبی مبنی بر خروج صدر از آن کشور و ورود او به رم را رسما تکذیب کردند. مجموعه اطلاعات آشکار و پنهانی که طی دو دهه پیش به دست آمده، تماما گواه آن است که امام موسی صدر هرگز خاک لیبی را ترک نکرده است.

این در حالی است که پس از دستگیری و کشته شدن معمر قذافی به دست انقلابیون لیبی و در پی آن اعلام استقلال این کشور، شخصیت های مختلف سیاسی و مذهبی لبنان در موضع گیری های جداگانه با تاکید بر ضرورت روشن ساختن سرنوشت امام موسی صدر و دو همراهش، مسؤولان جدید لیبی را به همکاری همه جانبه در این خصوص فراخواندند./981/ب902/گ
ارسال نظرات