۱۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۱۱۶۵۳۳
آیت الله شبستری:

تجسس در اسرار داخلی مردم حرام است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه نیروهای نظارتی و حراست بایستی از تجسس در اسرار داخلی مردم پرهیز کنند، گفت: ناظران، باید خلاف های ظاهری را گزارش کنند نه مسایل محرمانه و خانگی که با مسایل امنیتی و مصالح ملی منافاتی ندارد.
آيت الله شبستري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی روز گذشته در گردهمایی مدیران حراست وزارت راه و شهرسازی در تبریز، اظهار داشت: افشای اسرار مردم مذموم است، چنانکه تجسس در اسلام حرام است و حق نداریم در خانه های مردم و اسرار داخلی آنها تجسس کنیم.

وی با تاکید بر اینکه افشای اسرار مردم با اخلاق و آموزه های دینی منافات دارد، افزود: ناظران، کنترل کنندگان اطلاعات و نیروهای حراست باید توجه داشته باشند که خلاف های ظاهری را گزارش کنند نه مسایل محرمانه و خانگی که با مسایل امنیتی و مصالح ملی منافاتی ندارد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه آبروی انسان مانند خانه کعبه محترم است، تصریح کرد: اگر کنترل و نظارت در سازمان ها وجود نداشته باشد، ممکن است دچار برخی مشکلات شویم که فعالیت های آن سازمان را تحت الشعاع قرار دهد.

آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر هوشیاری نیروهای نظارتی در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نیروهای حراست باید اطلاعات موجود در خصوص داوطلبان انتخاباتی را گزارش کنند تا از ورود فتنه گران و جریان های منحرف به مجلس جلوگیری شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه نباید خاطرات تلخ مجلس ششم تکرار شود، تصریح کرد: عده ای در آن دوران تا مرز حرمت شکنی ولایت فقیه حرکت کردند، اما امروز در شرایطی قرار داریم که نباید دستان دشمنان از آستین عده ای دوست نما خارج شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه لبه تیز حملات رسانه ای و تبلیغی سوء استکبار جهانی متوجه ولایت فقیه است، اظهار داشت: اکنون که دشمن لبه تیز ستیز را متوجه ولایت فقیه کرده و کوچکترین مشکل در سازمان ها را به ولی فقیه ربط می دهد، حراست ها نقش مهمی در رفع این اتهامات دارند.

وی در پایان با تقدیر از خدمات وزارت راه و مسکن اظهار داشت: پروژه های مسکن مهر، بهبود وضعیت راه های مواصلاتی شهری و روستایی بسیاری از مشکلات مردم محروم مناطق را برطرف کرده است.

گفتنی است، گردهمایی سه روزه مدیران حراست وزارت راه و شهرسازی با هدف بحث و تبادل نظر مدیران حراست وزارت راه و شهرسازی و برگزاری کارگاه های آموزشی در هتل پارس تبریز برگزار شد./935/پ202/ج
ارسال نظرات