۱۹ آبان ۱۳۹۰ - ۲۳:۲۹
کد خبر: ۱۱۶۵۶۴
بهمن ماه؛

همایش بازشناسی اندیشه‌های شهید هاشمی‌نژاد‌ برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ همایش بازشناسی اندیشه‌های شهید هاشمی‌نژاد به مناسبت سی امین سالروز عروج وی، با حضور یکی از مراجع تقلید در مشهد برگزار می‌شود.
شهيد هاشمي نژاد
شهيد هاشمي نژاد
حجت الاسلام خیرآبادی، مسوول دفتر امور ایثارگران مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد از برگزاری یادوارده سی امین سالگرد عروج شهید هاشمی‌نژاد خبر داد و گفت: این همایش بهمن‌ماه سال جاری با حضور یکی از مراجع تقلید و پیام رهبر معظم انقلاب در مشهد برگزار می‌شود.

وی، بازشناسی اندیشه‌های استاد شهید هاشمی‌نژاد و معرفی شخصیت والا و آثار علمی او به مراکز علمی، واکاوی شخصیت سیاسی اجتماعی شهید و فراهم‌کردن زمینه بهره‌مندی از آثار استاد در مراکز مختلف سراسر کشور از مهم‌ترین اهداف این برنامه به شمار می‌رود.

حجت الاسلام خیرآبادی تصریح کرد: همایش بازشناسی اندیشه‌های شهید هاشمی‌نژاد با همت همرزمان، طلاب، استادان حوزه و دانشگاه و عموم علاقه‌مندان در قالب کتاب، نرم افزار، مقاله به تبیین ابعاد علمی، اخلاقی، سیاسی و تبلیغی می پردازد.

مسؤول دفتر امور ایثارگران حوزه علمیه خراسان با اشاره به تشکیل هیئت علمی این همایش به مدیریت حجت الاسلام مرتضوی، مدیرگروه معارف دانشگاه فردوسی، خاطرنشان کرد: کتابی از زندگی‌نامه شهید شامل شصت مصاحبه به همرزمان و شاگردان شهید در حاشیه یادواره به چاپ می‌رسد.

وی، بازنویسی و مأخذیابی مناظره دکتر و پیر شهید در قالب چهار جلد کتاب را از دیگر اقدامات حاشیه این برنامه برشمرد و افزود: در این اثر، شخصیت شهید از دیدگاه ساواک و اسناد مورد بازنگری قرار گرفته است.

حجت الاسلام خیرآبادی با اشاره به استقبال خوب شرکت کنندگان از فراخوان مقاله ابراز داشت: علاقه‌مندان ‌بایستی آثار خود را تا پایان آبان‌ماه به نشانی دبیرخانه واقع در مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان ارسال کنند.

وی همچنین، برگزاری مسابقه الکترونیکی(نرم افزاری) از کتاب های شهید و شب شعر را از دیگر برنامه های جنبی این همایش ذکر و تصریح کرد: سخنرانی همرزمان شهید، برپایی نمایشگاه آثار شامل عکس، اسناد و دست نوشته‌ها، پخش کلیپ و چاپ ویژه‌نامه از شهید در رسانه‌های مکتوب از برنامه‌های مراسم اختتامیه فراخوان محسوب می شود. /930/پ202/س

ارسال نظرات