۲۰ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۱۱۶۵۸۷
آیت الله شبستری:

عقل سلیم حکم می‌کند غرب در برابر ایران دوراندیشی به خرج دهد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: عقل سلیم حکم می‌کند کشورهای غربی در برابر ایران که اقتدار و عظمت آن انکارناپذیر است با احتیاط و دوراندیشی رفتار کنند.
آيت الله محسن مجتهد شبستري امام جمعه تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در خطبه‌‌های نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به تهدید نظامی غرب علیه ایران اظهار داشت: ایران اسلامی هراسی از تهدیدات غرب به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی ندارد، چراکه جوانان این مرز و بوم در برابر معترضان و هرگونه تهدید، پاسخی کوبنده و در حد حداکثر توان و حداقل زمان خواهند داد.

وی با تاکید بر اینه تهدیدات غرب پوچ و بی محتوا است، تصریح کرد: دشمنان بدانند با ملت و نیروهای مسلحی روبه‌رو هستند که کوچک‌ترین تهدید را با اقتدار تمام پاسخ خواهد داد و در دفاع از کیان خود لحظه‌ای تردید نخواهد کرد، عقل سلیم حکم می‌کند کشورهای غربی در برابر ایران که اقتدار و عظمت آن انکارناپذیر است با احتیاط و دوراندیشی رفتار کنند.

امام جمعه تبریز در ادامه با تاکید بر اینکه مردم آذربایجان همواره در خط مقدم مقابله با دشمنان بوده اند، خطاب به رهبر معظم انقلاب گفت؛ رهبرا سخنان با صلابت شمار را دیروز ملت قهرمان ایران شنید و بنده از سوی ملت غیور و قهرمان آذربایجان مراتب پشتیبانی خود را از فرمایشات مقتدرانه‌اتان اعلام کرده و مردم سلحشور آذربایجان تا آخرین نفس برای جهاد علیه دشمنان اسلام و انقلاب آمادگی کامل دارند.

وی با بیان این‌که شرایط حاکم بر این ایران بسیار متفاوت با دیگر کشورها است، ادامه داد: آمریکا باید بداند ایران مثل عراق و افغانستان برای آمریکا باتلاقی نخواهد که طول بکشد بلکه ایران گردابی است که کشتی کاخ سفید و هر متجاوز دیگر را در همان ساعات اولیه به درون کشیده و به نابودی کامل خواهد کشاند.

عضو خبرگان رهبری با بیان این‌که آمریکا به دنبال بازیابی آبروی بر باد رفته خود است، اظهار داشت: بعد از اتهام پوچ مبنی بر تلاش ایران برای اقدام ترور سفیر عربستان در آمریکا و جریان ترور فرمانده‌هان سپاه ایران در کنگره آمریکا، گزارش دبیرکل آژانس انرژی هسته‌ای پازل و فیلم از قبل طراحی شده آمریکا و رژیم صهیونیستی را برای همگان آشکار کرد.

وی تصریح کرد: گزارش آمانو تکراری و هماهنگ شده با سیاست های استکباری غرب و کاملاً سیاسی و بدون استناد بود، با کمال تاسف مدیر آژانس در تهیه گزارش خود به شکلی ویژه و آشکار بر گزارش‌های ارائه شده توسط سرویس‌‌های اطلاعاتی آمریکا تکیه کرد، در حالی‌که خود آژانس عملا سندی مبنی بر تخلف ایران از تعهدات خود و تلاش برای دستیابی به سلاح اتمی ندارد.

خطیب جمعه تبریز گزارش آمانو را بسیار سخیف و مسخره دانست و افزود: بعید می‌دانم با وجود مخالفت کشورهای چین و روسیه این سناریو بتواند در شورای امنیت کاری انجام دهد.

آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گسترش جنبش وال‌استریت و قیام‌های مردم منطقه خاورمیانه اظهار داشت: غرب با آغاز جنگ روانی در رسانه‌های مختلف علیه ایران به دنبال انحراف افکار عمومی از اعتراض علیه سرمایه‌داری است، غافل از اینکه ملت‌ها بیدار شده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به منویات پ رهبر معظم انقلاب در جمع دانشجویان دانشکده امام علی (ع) اظهار داشت: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند؛ ما ما در مقابل تهدید، تهدید می‌کنیم، هر کسى فکر تجاوز به جمهورى اسلامى ایران در مخیله‌اش خطور کند، باید خود را آماده دریافت سیلى‌هاى محکم و مشت‌هاى پولادین کند./935/پ201/س
ارسال نظرات