۲۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۱۱۶۶۱۶
به زودی؛

دوماهنامه حوزه علمیه آذربایجان غربی منتشر می‌شود

خبرگزاری رسا ـ دوماهنامه حوزه علمیه آذربایجان غربی با هدف پی‌گیری مطالبات رهبر معظم انقلاب از حوزه و پوشش دادن اخبار مدارس علمیه استان به زودی منتشر می‌شود.
حوزه علميه آذربايجان غربي/1
حجت الاسلام حبیب مقدم، معاون واحدهای آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی،‌ در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه از انتشار دو‌ماهنامه مرکز مدیریت حوزه علمیه این استان خبر داد.

وی اعلام کرد: مطالب این دوماهنامه در هشت صفحه تنظیم می‌شود که اخبار حوزه، مقالات علمی و مسائل مربوط به طلاب، رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب، بررسی راهکارهای تحقق مطالبات ایشان از حوزه‌های علمیه و میزان تحقق آن در مدارس علمیه استان را در خود خواهد گنجاند.

به گفته حجت الاسلام مقدم، مصاحبه با استادان مدارس علمیه، علمای دین، مبلغان، اخبار مربوط به حوزه‌های علمیه استان و شهرستان‌ها و ارائه عملکرد مرکز مدیریت حوزه علمیه آذربایجان غربی از دیگر سرفصل‌های دو ماهنامه خواهد بود.

معاون واحدهای آموزشی حوزه علمیه آذربایجان غربی ابراز امیدواری کرد: با همکاری خبرنگاران خبرگزاری رسا در آذربایجان غربی نشریه با محتوای قابل قبولی ارائه شود.

وی در ادامه با اشاره به استانی شدن مدیریت حوزه‌های علمیه گفت: باوجود نوپا‌بودن مرکز مدیریت حوزه علمیه استان، برنامه‌ریزی‌های خوبی در راستای ارتقای عملکرد مدارس علمیه به لحاظ کمی و کیفی صورت می‌گیرد که در آینده نه چندان دور شاهد نتایج آن خواهیم بود.

حجت الاسلام مقدم، جمع آوری آمار مربوط به طلاب استان از زمان تأسیس مدارس علمیه استان تا به امروز، تعداد طلاب شهید و ایثارگر، قدمت مدارس و بسیاری از مسایل مربوط به حوزه را از اقدام در دست اقدام اعلام کرد.

گفتنی است، در حال حاضر نزدیک به هفتصد طلبه در سطح یک حوزه و 45 نفر در سطح دو مشغول فراگیری علوم دینی و معارف اسلامی هستند.

قابل ذکر است،‌ در استان آذربایجان غربی هشت مدرسه علمیه در سطح یک و دو مدرسه علمیه در سطح دو در راستای تربیت طلاب فعالیت دارند./936/پ201/س

ارسال نظرات