۲۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۱۱۶۶۳۴
فرمانده سپاه علی بن ابیطالب:

واقعه غدیر در قم بازسازی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ فرمانده سپاه علی ابن ابیطالب(ع) استان قم درباره اهمیت بزرگداشت واقعه غدیر گفت: فرهنگ ولایت مداری که از اعتقادات ما شیعیان است، در تداوم بیداری اسلامی می‌تواند نقش مهمی داشته باشد.
بازسازي واقعه غدير خم در قم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار مهدی مهدوی نژاد، فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) استان قم روز گذشته در نشست خبری از برگزاری مراسم جشن غدیر همانند سال گذشته خبر داد و افزود: در روز 24 آبان ماه ساعت 9 صبح، در سالروز واقعه غدیرخم مراسم جشن با شکوهی در بین مسیر شهرک قدس و مسجد جمکران توسط سپاه علی ابن ابی طالب(ع) برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به این نکته که از زمان پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم تا امروز همواره دشمن سعی در کمرنگ جلوه دادن واقعه غدیر کرده است گفت: اصل ولایت و امامت رکن رکین اسلام است و ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سختی های پیش روی خود بیش از پیش به اهمیت این جایگاه پی بردیم و به وسیله آن توانستیم از پیچ وخم ها و گردنه ها عبور کرده و به سرمنزل مقصود برسیم.

سردار مهدوی نژاد با بیان اینکه بیداری اسلامی امروز بیش از هرچیز نیاز به رهبر دارد تصریح کرد: فرهنگ ولایت مداری و امامت که جزو اعتقادات ما شیعیان است، می تواند در این زمان به صورت رهبر جامعه مسلمین جلوه پیدا کند و این امر برای ادامه مسیر ضروری و غیر قابل انکار است.

فرمانده سپاه علی ابن ابی طالب استان قم بازسازی واقعه غدیر را حرکتی نمادین توصیف کرد و ادامه داد: هرچند که به ظاهر این حرکت به صورت نمادین برگزار می شود ولی قطعا در جوهره دین و امامت و ولایت و ترویج آن نقش اساسی خواهد داشت.

وی با اشاره به استقبال 50 هزار نفری بازدید کنندگان این نمایش در سال گذشته افزود: به دلیل موفقیت این برنامه در سال گذشته، اجرای همزمان این مراسم در 32 استان کشور ابلاغ شده است.

سردار مهدوی نژاد در گزارش اقدامات پیش از برگزاری این نمایش بزرگ گفت: ما برای استفاده از رهنمود های مراجع عظام در این خصوص خدمت ایشان رسیدیم و سعی داریم فرمایشاتشان در مراسم امسال لحاظ کنیم.

وی از دیگر برنامه های این مراسم برگزاری نمایشی با موضوع نبرد امیرالمومنین(ع) در جنگ احزاب عنوان کرد و گفت: سال گذشته مراسم با محوریت گروهی از سازمان بسیج استان تهران برگزار شد ولی امسال بسیج هنرمندان قم تمام کارهای این مراسم را به تنهایی انجام خواهد داد.

فرمانده سپاه علی ابن ابی طالب ضمن دعوت از تمام اقشارمردم قم و بویژه امت حزب الله برای بازدید این برنامه، گفت: از همه مسئولین استان تقاضا داریم کمک کنند تا این جشن عمومی هرچه باشکوه تر و به نحو شایسته ای برگزار شود.

سردار مهدوی نژاد در بخش دیگر سخنان خود از برگزاری مراسم یادواره شهید زین الدین و شش هزار شهید استان قم خبر داد و افزود: امسال هجدهمین یادواره شهدای استان قم در 27 آبان ماه با برگزاری نماز جماعت مغرب و عشا در مجتمع امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

وی با بیان برخی از برنامه های یادواره امسال گفت: سخنران مراسم آیت الله جنتی و مداح حاج حسین سازور است و از شعر خوانی آقای ثنایی نیز استفاده خواهیم کرد.

فرمانده سپاه علی ابن ابی طالب از چاپ کتابی با موضوع مدیریت جنگ شهید زین الدین خبر داد و گفت: سعی داریم این کتاب را تا زمان برگزاری این یادواره آماده کنیم و در آنجا برای اولین بار توزیع کنیم./928/پ202/ع

ارسال نظرات