۲۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۱۱۶۶۴۶
خطیب جمعه بیروت:

ایران نماد قدرت مسلمانان و ملت های عربی است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه بیروت، جمهوری اسلامی ایران را نماد قدرت مسلمانان توصیف کرد.
سيد علي فضل الله
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله، خطیب جمعه بیروت در سخنانی در مسجد امامین الحسنین (ع) در منطقه حاره حریک با اشاره به فشارهای گسترده غرب علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: آمریکا، رژیم صهیونیستی و کشورهای اروپایی با حملات رسانه ای و سیاسی شدیدی که در قالب پرونده برنامه صلح آمیز هسته ای ایران به این کشور وارد می سازند در پی استفاده از بی ثباتی در میان کشورهای اسلامی هستند تا فشاری بیشتری به این نظام اسلامی که با قدرت در برابر سیاست های استکبار جهانی ایستاده است، اهتمام فراوانی به مساله فلسطین دارد و به شدت از نیروهای مقاومت حمایت می کند وارد سازند.

وی تسلیحات هسته ای رژیم اشغالگر را بزرگ ترین خطر برای منطقه برشمرد و افزود: استبکار جهانی در حالی به شدت بر خطرناک بودن برنامه ای هسته ای ایران که صلح آمیز بودن آن بارها ثابت شده است اصرار می ورزد که نیروگاه های اتمی دشمن صهیونیسم از بمب های اتمی که بزرگ ترین خطر برای منطقه و جهان به شمار می آید، لبریز است.

فضل الله کشورهای عربی و اسلامی را به هوشیاری بیشتر دعوت کرد و اظهار داشت: ملت های عربی و اسلامی باید به شدت هوشیار باشند و تحت تاثیر برنامه ها و توطئه های دشمنان در مسائل مذهبی و غیر مذهبی که راه را برای فشار بر این نظام اسلامی هموار می سازد قرار نگیرند، زیرا جمهوی اسلامی ایران نماد قدرت مسلمانان و ملت های عربی به شمار می آید و این مشکلات ممکن است در آینده برای سایر کشورهای اسلامی نیز اتفاق بیافتد.

خطیب جمعه بیروت تاکید کرد: همه ملت های عربی و اسلامی باید بدانند که هدف قرار گرفتن هر کشور اسلامی، این فرصت را در اختیار دشمنان قرار می دهد تا کشور اسلامی دیگری را هدف گیرد، بنابر این بر ملت های اسلامی و عربی واجب است در برابر استبکار جهانی یکپارچه شده و به رفع اختلافات میان خود اقدام کنند.

وی ادامه بحران داخلی در سوریه را نتیجه تلاش های آمریکا عنوان کرد و ادامه داد: بیگانگان خصوصا آمریکا با دعوت به باقی ماندن خشونت و ادامه مسلح سازی آشوبگران به شدت تلاش می کنند تا بی ثباتی همچنان در این کشور ادامه یابد و سوریه را در آشوب و تنش داخلی نگه دارند.

سید علی فضل الله بر لزوم حل مشکلات داخلی سوریه بر اساس گفت وگو تاکید کرد و بیان داشت: زبان گفت و گو و مذاکره باید به جای تنش و آشوب بر سوریه حاکم شود تا عواملی که منجر به این واقعیت خونین شد مورد بررسی قرار گیرد و ملت به نیازهای خود که آزادی و امنیت و ثبات هستند دست یابند.

خطیب جمعه بیروت تصریح کرد: سوریه باید همچنان در جایگاه ضد استکبار که در منطقه دارد قرار داشته باشند و از کسانی که در پی راه حلی جهت پایان بحران هستند می خواهم تا مصالح ملت را مدنظر قرار داده و مواضع قدرتمندانه سوریه در برابر استکبار جهانی که خیر سوریه و هیچ کشور عربی و اسلامی را نمی خواهند و تنها در پی این هستند که منطقه را مطابق مصالح خود و در خدمت اسرائیل قرار دهند را پررنگ تر سازند.

وی ادامه سرکوب معترضان بحرینی از سوی آل خلیفه را محکوم کرد و خاطر نشان ساخت: ملت بحرین چیزی جز آزادی و زندگی کریمانه نمی خواهد و امیدوار بودیم که مقامات این کشور، زبان گفت وگو هدفمند با ملت را جایگزین زبن خشونت و قلع و قمع مستمر سازند. مذاکره و گفت وگو تنها راه پایان بحران در بحرین است که به تعمیق وحدت اسلامی و ملی و همچنین جلوگیری از دخالت های بیگانگان در امور داخلی این کشور منجر خواهد شد./980/ب902/گ
ارسال نظرات