۲۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۱۱۶۶۵۲

آیت الله قبلان نسبت به تجاوز به ایران هشدار داد

خبرگزاری رسا ـ نائب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان، غربی ها را نسبت به تجاوز به ایران برحذر داشت.
آيت الله قبلان؛ رئيس مجلس اعلاي شيعيان لبنان
به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عبدالامیر قبلان، نائب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان، روز گذشته در خطبه های نماز جمعه، ملت های اسلامی را به تلاش برای برقراری ثبات در جوامع اسلامی دعوت کرد و گفت: جوامع اسلامی روزهای پر التهابی را پشت سر می گذارند و باید همه دست به دست هم داده و آنچه مورد رضای خداست را انجام دهیم.

وی با اشاره به ادامه تنش در سوریه افزود: از ملت سوریه می خواهم تا ایمان خود را به نظام حفظ کرده و با گفت وگو، همکاری و حل مشکلات، این کشور را از توطئه هایی که امنیت و ثبات آن را مورد هدف قرار داده است دور نگه دارند.

آیت الله قبلان بر لزوم یکپارچگی مسلمانان در برابر دشمنان تاکید کرد و اظهار داشت: ظلم، استبداد و آشوب همه جوامع را فراگرفته است و ما موظف به برقراری ثبات در این جوامع هستیم تا بتوانیم در برابر توطئه های رژیم صهیونیستی ایستادگی کنیم. اشغالگران صهیونیست دشمن اصلی ما به شمار می آیند و باید با وحدت و یکپارچگی در برابر این دشمن ایستاد و از درگیر شدن با یکدیگر خودداری کرد.

نائب رئیس مجلس اعلای شیعیان نسبت به تجاوز به جمهوری اسلامی ایران هشدار داد و تصریح کرد: استعمار جهانی به دشمنی با امت عربی و اسلامی مشغول است و در حال حاضر به شدت به کینه و دشمنی خود با جمهوری اسلامی ایران می افزاید. کشورهای غربی بویژه آمریکا باید بدانند که ظلم به ظالمان بازخواهد گشت و امور بر خلاف آنچه گمان می کنند اتفاق می افتد.

وی ایران را کشوری قدرتمند و خیرخواه توصیف کرد ادامه داد: ایران کشوری بزرگ و خیرخواه است و غربی ها باید شر خود را از این کشور دور سازند و از ظلم به ایران پرهیز کنند. غربی ها آگاه باشند که همه توطئه هایشان علیه ملت های مومن و مسلمان ناکام خواهند ماند، زیرا خداوند متعال از همه قدرت ها، قدرتمندتر است و از کسانی که ایمان آورده و مظلوم واقع شده اند دفاع می کند.

شیخ عبدالامیر قبلان حکام بحرین را به پرهیز از کشتار مردم فراخواند و بیان داشت: مقامات بحرینی باید به گفت وگو روی آورند و از کشتار مردم بی گناه خودداری و با دوری از منکر و بدی، از گناه و معصیت و ظلم به دیگران دوری کنند.

این عالم شیعه اهتمام دولت لبنان به نیازهای شهروندان را خواستار شد و تاکید کرد: دولت لبنان باید به فکر تامین لقمه نان، دارو و فرصت های شغلی برای شهروندان باشد و از غرور و لجبازی دوری کند./980/ب902/گ
ارسال نظرات