۲۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۱۱۶۶۷۳
امام جمعه مینوشهر:

ولایت راز قبولی عبادت و بندگی انسان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مینوشهر، ولایت را راز قبولی عبادت و بندگی انسان دانست و اظهار داشت: هر عملی که فاقد این رهبری باشد، حرکتی کور و بی‌هدف و چه ‌بسا انحرافی و گمراه‌کننده است.
حجت الاسلام جواد عادل پور امام جمعه مينو شهر
حجت الاسلام محمدجواد عادل‌پور، امام جمعه مینوشهر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به نزدیک شدن به عید سعید غدیر خم، اظهار داشت: ولایت بعد عملی امامت و یکی از پرتوهای ولایت الهی است.

وی با بیان این که امامت مهمترین مسأله مطرح شده در حوزه اسلامی است، گفت: اگر کسی به صورت بی‌طرفانه و بی‌غرض، به روایات نگاه کند متوجه می شود که بالاترین و مهمترین مسئله‌ مطرح شده در حوزه اسلامی امامت است.

حجت الاسلام عادل پور، جایگاه امامت را در منابع شیعه و اهل سنت بلند و رفیع دانست و اظهار داشت: نکته قابل توجهی که نشان دهنده بر حق بودن حضرت علی(ع) به عنوان جانشین پیامبر اکرم(ص) است و این مسأله در منابع شیعه و سنی آمده، سخن پیامبر اکرم(ص) در خصوص «قبول اعمال مسلمانان مشروط به ولایت پذیری اهل‌‌بیت(ع) و در رأس آنها امیرالمؤمنین(ع) بوده»، می باشد.

وی تصریح کرد: در قرآن کریم مصداق بارز آنچه با عنوان ولایت الهی، امانت ربوبی، هدایت واقعی طریق حق، قدم صدق، صراط مستقیم، بندگی و تسلیم، موعظه خداوندی و امثال آن آمده، ولایت پیشوایان معصوم (ع) است و آنچه با عنوان استکبار، کفر، ضلالت، نفاق، انکار، همگامی با شیطان و مانند اینها ذکر شده، در انکار این ولایت صدق می کند.

امام جمعه مینوشهر، با اشاره به بنیان های دین مبین اسلام، گفت: نماز، روزه، حج، خمس، زکات و ولایت، از بنیان های اساسی و ارکان دین مبین اسلام هستند که مهمترین آنها ولایت پذیری است؛ اما متأسفانه امروزه مشاهده می شود که مردم به همه ارکان اصلی اسلام غیر از پذیرش ولایت عمل می کنند.

وی افزود: به یقین هیچ‌یک از اعمال و فرایض انسان بدون ولایت معنا و مفهوم نداشته و در پیشگاه خداوند پذیرفته نیست و انسان‌ها را به کعبه مقصود نمی‌رساند.

حجت الاسلام عادل پور، ولایت را راز قبولی عبادت و بندگی انسان دانست و تأکید کرد: ولایت، راز قبولی عبادت و بندگی و راهبر و دلیل سیره پیامبر اکرم(ص) است و هر عملی که فاقد این رهبری باشد، حرکتی کور و بی‌هدف و چه ‌بسا انحرافی و گمراه‌کننده است.

وی با بیان اینکه کلید خشنودی خداوند بعد از شناخت و معرفت او در اطاعت امام و ولی است، اظهار داشت: آیات قرآن، بیانگر خطوط کلی معارف اسلام و نیازمندی‌های گوناگون بشر در زمینه راه‌یابی به سعادت مطلوب و همه ‌جانبه است، اما بدون شک فهمیدن تفاصیل این خطوط کلی از معانی آیات قرآن، نیاز به پیروی از مقام امامت و ولایت دارد./9458/ت302/ص
ارسال نظرات