۲۲ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۱۱۶۶۹۸
دانش‌آموخته حوزه علمیه؛

غدیر شرط لازم اکمال دین و اتمام نعمت است

خبرگزاری رسا ـ محقق حوزه علمیه گفت: پیام غدیر آنچنان مهم و تعیین کننده است که روز غدیر به روز مایوس شدن کافران از دین اسلان توصیف شده است و با اعلام ولایت امیر المومنین(ع) کمر کفر و نفاق شکست.
حجت الاسلام رحيمي


حجت‌الاسلام جعفر رحیمی، محقق حوزه علمیه در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: مساله غدیر بسیار مهم است و مختص به یک زمان و مکان نیست.  از اول خلقت، انسان به برکت ولایت معنا پیدا کرده است، در سوره دهر می خوانیم «ای انسان آیا به یاد می آوری زمانی بر تو گذشت که بی ارزش بودی» سیاق این آیه نشان می‌دهد اگر انسان عالی شد و به طرف خلافت حرکت کرد به برکت ولایت است، زیرا روح سوره دهر، ولایت است.

این محقق حوزه علمیه قم با بیان اینکه انسان بدون ولایت معنا ندارد، گفت: همه انبیای عظام، تنفیذ حکم نبوتشان به برکت ولایت رسول الله و امامت و وصایت امام علی (ع) بوده است و این مطلب در روایات متعدد نقل شده است.

وی گفت: قبل از اسلام، انسان ها در عصر جاهلیت خار و خاشاک و آبهای ناگوارا می‌خوردند که نبی مکرم اسلام (ص) تلاش کرد انسان را انسانیت بخشد و مسلمانان با شتاب به سمت حقیقت، حکمت، بصیرت و ارتقا حرکت کردند اما بعد از نبی مکرم اسلام مردم با نافرمانی، به سمت قهقرا حرکت کردند و باب ولایت را بستند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امروز هر چه داریم از برکت ولایت است، گفت: در اهمیت و ارزش غدیر همین بس که پیامبر اسلام(ص) که بیست و سه سال زحمت کشید و تلاش های طاقت فرسا انجام داد،، در قرآن کریم به او خطاب شده است که اگر پیام غدیر را ابلاغ نکنی، گویا رسالت خود را انجام نداده‌ای یعنی همه بیست و سه ساله یک طرف و ابلاغ ولایت امیر المومنین(ع)یک طرف دیگر است.

وی گفت: پیام غدیر آنچنان مهم و تعیین کننده است که روز غدیر به روز مایوس شدن کافران از دین اسلان توصیف شده است و با اعلام ولایت امیر المومنین(ع) کمر نفاق و کفر شکست.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: اگر امروز ایران اسلامی عزیز و در اوج عزت است به برکت ولایت مطلقه فقیه به عنوان امتداد غدیر خم است.

وی در پایان با بیان این که موفقیت ما در جریان بیداری اسلامی به برکت رهبری داهیانه مقام معظم رهبری است، گفت: اسلام زیبا و یک دین ولایی است که متاسفانه برای تبلیغ دین اسلام تلاش کافی و ارزنده کمتر داشته‌ایم. /909/ت303/ع

ارسال نظرات