۲۲ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۱۱۶۷۱۴
در جمعه آخر ماه ذی الحجه؛

راهپیمایی آزادی زندانیان بی گناه در عربستان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ شهروندان عربستان سعودی در آخرین جمعه سال جاری قمری در اعتراض به ادامه بازداشت بی گناهان راهپیمایی می کنند.
تظاهرات در عربستان
به گزارش خبرگزاری رسا، جنبش «جوانان انقلابی رسالتی» عربستان با صدور بیانیه ای از برگزاری راهپیمایی گسترده در این کشور با هدف آزادی همه زندانیان بیان اعم از شیعه و سنی در آخرین جمعه از ماه سال جاری قمری خبر دادند.

در این بیانیه آمده است: مقامات آل سعود همچنان به بازداشت گسترده و تصادفی شهروندان می پردازند و از 3 سال گذشته تاکنون با شرکت کنندگان و حامیان راهپیمایی های آزادی، کرامت، عدالت و مساوات طلبانه مردم عربستان برخورد می کنند.

جنبش جوانان انقلابی رسالتی افزود: تلاش برای آزادی زندانیان از مهم ترین واجبات شرعی و انسانی است و این مبدا، مهم ترین مبدایی است که این جنبش دنبال می کند و از همگان می خواهد از هیچ کوششی برای آزادی زندانیان بی گناه دریغ نکنند.

این جوانان تصریح کردند: از همه شهروندان می خواهیم راهپیمایی که در آخرین جمعه از ماه ذی الحجه (4آذر) با هدف آزادی همه زندانیان بی گناه سنی و شیعه در شهرهای مختلف کشور برگزار می شوند حضور یابند.
این راهپیمایی قرار است با شعار «تا آزادی زندانی نخواهیم نشست» در شهرهای مختلف عربستان سعودی برگزار شود.


گفتنی است بیش از 225 تن از شهروندان شیعه قطیف عربستان در هفته های گذشته به دلیل حضور در راهپیمایی بازداشت شدند که بیش از 40 تن از آنان همچنان در زندان بسر می برند.

شیعیان قطیف عربستان از ماه های گذشته در اعتراض به تبعیض طایفه ای، ادامه بازداشت زندانیان موسوم به زندانیان فراموش شده و اعلام همبستگی با ملت بحرین به راهپیمایی می پردازند.

9 تن از شهروندان شیعه عربستان به مدت 16 سال است که به اتهام انفجار پایگاه نظامی آمریکا در قطیف، بدون محاکمه زندانی هستند و شیعیان عربستان به آنان لقب «زندانیان فراموش شده» را داده اند./980/ب902/گ
ارسال نظرات