۲۲ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۱۱۶۷۲۱

500 مبلغ بومی در مناطق آذربایجان غربی فعال هستند

خبرگزاری رسا ـ معاون امور فرهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی از فعالیت پانصد مبلغ بومی در مناطق شهری و روستایی استان خبر داد.
اعزام مبلغ
حجت الاسلام محمد فتاحی، معاون امور فرهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه گفت: هم اکنون در آذربایجان غربی پانصد مبلغ خواهر و برادر بومی استان فعالیت دارند که از این تعداد چهارصد مبلغ برادر و یکصد مبلغ خواهر هستند.

وی اظهار داشت: از مجموع مبلغان برادر فعال در استان یکصد و پنجاه نفر روحانیون مستقر و طرح هجرت هستند که در مناطق مختلف استان در حال فعالیت هستند.

این مقام مسؤول اظهار داشت: طلبه‌های خواهر به عنوان مبلغ مستقر و طرح هجرت به کار‌گیری نمی‌شوند مگر در شرایطی که همسر آنها نیز مبلغ باشد که به صورت خانوادگی برای تبلیغ به منطقه ای اعزام شوند.

حجت الاسلام فتاحی با اشاره به بهره‌گیری از مبلغان غیر بومی نیز گفت: در مناسبت‌های دینی و مذهبی همچون ماه مبارک رمضان، ماه محرم مبلغانی از قم جهت امر تبلیغ به استان اعزام می شوند که شاید تعداد انها در سال بیش از پانصد نفر باشد.

معاون امور فرهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در ارزیابی عملکرد مبلغان افزود: عملکرد مبلغان به صورت مستمر از سوی شورای تبلیغ استان در حال بررسی است.

وی در ادامه از پیشنهاد اعضای کارگروه تبلیغ مبنی بر تشکیل کارگروه رتبه‌بندی مبلغان استان خبر داد و گفت: بر این اساس همه روحانیون شبکه تبلیغ با تشکیل پرونده، مشخصاتشان در بانک اطلاعاتی شبکه ثبت می شود.

حجت الاسلام فتاحی با بیان این‌که روحانیون بر اساس میزان تحصیلات و تخصص‌ها درج شده در بانک اطلاعاتی رتبه بندی می‌شوند، خاطرنشان کرد: افزون بر این موارد، مصاحبه نیز در رتبه‌بندی خواهران مبلغ تعیین کننده است.

این مقام مسؤول با اشاره به اهمیت برخورداری مبلغان از قدرت بیان، انتخاب موضوع‌ و مخاطب‌شناسی اظهار کرد: در بخش مصاحبه با توجه به این موضوعات، مبلغان انتخاب و بر اساس توانایی آنها به مناطق مورد نظر اعزام می شوند.

وی مهم‌ترین هدف از اجرای طرح ساماندهی و رتبه بندی مبلغان استان را، فراهم کردن فضای مناسب تبلیغی و هدفمند کردن تبلیغ اعلام کرد.

حجت الاسلام فتاحی در ادامه به با انتقاد از عدم مطابقت طرح های تبلیغی برخی مناطق با نیازهای آن منطقه، بر ضرورت نیازسنجی مناطق به لحاظ تبلیغی تاکید کرد و گفت: اجرای طرح نیازسنجی تبلیغی در راستای افزایش و شناسایی مناطق تبلیغی در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است./936/پ202/س
ارسال نظرات