۲۲ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۱۱۶۷۳۴
با پیام آیت الله جوادی آملی:

همایش ملی قرآن‌‌پژوهی و طب در بابل آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ همایش ملی قرآن ‌پژوهی و طب با عنوان «شفای پایدار» امروز با پیام حضرت آیت الله جوادی آملی و به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی بابل آغاز شد.
قرآن کريم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل،  همایش ملی قرآن ‌پژوهی و طب با عنوان «شفای پایدار» امروز با پیام تصویری حضرت آیت الله جوادی آملی و با حضور جمعی از علما و روحانیان و اساتید حوزه و دانشگاه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی بابل آغاز شد.

حجت الاسلام عباس نیکزاد، دبیر علمی این همایش و مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی بابل در ابتدای این مراسم، ترویج آموزه های دینی و قرآنی به منظور تقویت و حفظ سلامت افراد،  عینیت بخشیدن به رابطه قرآن و علم و ترویح عملی فرهنگ قرآنی در دانشگاه را از جمله مهم ترین اهداف برگزاری این همایش ملی اعلام کرد.

وی از ارسال حدود صد مقاله به دبیرخانه این همایش در بابل خبر داد و با بیان این که پس از بررسی مقالات در کمیته داوری تعداد 20 مقاله به صورت سخنرانی برگزیده شد، ادامه داد: علاوه بر این 24 مقاله نیز در قالب پوستر ارائه شد.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی بابل، قرآن و سلامت محیط، قرآن و چالش‌ های علمی جدید در طب، احکام و اخلاق پزشکی و جایگاه طب اسلامی در قرآن، حدیث، عبادت و سلامت را از جمله محورهای این همایش ملی برشمرد و خاطرنشان کرد: علاوه بر این قرآن و سلامت فکری و روانی، رحم و شیر مادر در قرآن و روایات، سلامت جسم از دیدگاه قرآن و روایات و قرآن و تغذیه را از دیگر محورهای همایش ملی قرآن پژوهی و طب است.

حجت الاسلام نیکزاد با بیان این که راه های تقویت امید به آینده از منظر قرآن و روایات، خلقت انسان، رشد و نمو جنین از دیدگاه قرآن و علوم زیستی، انتخاب قتل نفس از دیدگاه اسلام و توکل و سلامت روانی از موضوعاتی است که در این همایش به بحث گذاشته خواهد شد، بیان داشت: به یقین خروجی این همایش ملی بسیار رضایتبخش خواهد بود.

وی با بیان این که ما در کشور نیازمند یک تحول و جهشی در حوزه پژوهش های قرآنی در حوزه سلامت در مجلات علمی و کتاب های مرجع هستیم، تصریح کرد: متولیان این امر باید با رویکردی جدید به این مسأله مهم بپردازند.

حجت الاسلام نیکزاد با اشاره به این که این همایش در تلاش است تا شفای پایدار جان و روان بشر و جامعه را در پرتو آموزه های ماندگار و حیاتی قرآن کسب کند، تصریح کرد: به طور حتم تأثیر کلام الهی در سلامت جامعه بشری از هر گونه بیماری بسیار است که نباید از آن غافل بود.

وی در بخش پایانی سخنان خود از برگزاری دو کارگاه آموزشی متدولوژی تفسیر قرآن کریم و احکام و اخلاق پزشکی در حاشیه این همایش خبر داد و افزود: برگزاری نمایشگاه محصولات قرآنی و فرهنگی و شبی با قرآن از دیگر برنامه های همایش ملی قرآن پژوهی و طب است که در دو روز برگزاری این همایش ملی برقرار خواهد بود.

گفتنی است، همایش ملی قرآن پژوهش و طب با عنوان شفای پایدار امروز با پیام حضرت آیت الله جوادی و با حضور جمعی از علما و روحانیان و اساتید حوزه و دانشگاه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی بابل آغاز شد و به مدت دو روز ادامه خواهد داشت./950/پ202/س

ارسال نظرات