۲۳ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۱۱۶۷۷۹

ماکو و تکاب دارای حوزه علمیه خواهران می‌شوند

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی از برنامه ریزی جهت ایجاد حوزه علمیه خواهران در شهرستان‌های ماکو و تکاب خبر داد.
مركز مديريت حوزه علميه خواهران کلاس درس حوزه علميه خواهران
حجت الاسلام محمدرضا غنی زاده، مدیر استانی حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه گفت: در حال حاضر پنج حوزه علمیه در شهرستان‌های ارومیه، خوی، سلماس، نقده، میاندوآب و شاهین دژ فعال است.

وی با بیان این‌که اقدامات جهت راه‌اندازی مدارس علمیه در شهرستان‌های تکاب و ماکو در دست اقدام است، اظهار داشت: با راه‌اندازی حوزه علمیه در این شهرستانها بسیاری از شهرهای شیعه نشین منطقه زیر پوشش این مدارس قرار می گیرد.

حجت الاسلام غنی زاده با اشاره به قدمت پایین مدارس علمیه خواهران در آذربایجان غربی اذعان داشت: حوزه علمیه خواهران در آذربایجان غربی از سال 1370 رونق یافته و در سال 1376 نیز مرکز مدیریت حوزه های علمیه در استان تاسیس شده است.

این مقام مسؤول با بیان این‌که یکی از رویکردهای مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان آماده سازی زیرساخت‌های حوزوی است، اضافه کرد: در این راستا عملیات ساخت ساختمان‌های حوزه علمیه خواهران ارومیه و میاندوآب در دست اجرا است.

وی با بیان اینکه کلنگ احداث ساختمان حوزه علمیه نقده نیز به زمین خورده است، تاکید کرد: اقدامات اولیه برای شروع عملیات عمرانی ساختمان حوزه علمیه شاهین دژ نیز در حال انجام است.

مدیر استانی حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی از افتتاح ساختمان جدید حوزه علمیه خواهران سلماس در آغاز سال تحصیلی امسال خبر داد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار رسا در خصوص برنامه های مرکز مدیریت جهت ایجاد استاد سراها گفت: با توجه به احداث ساختمان های مدارس علمیه، در حال حاضر اقدام به احداث استاد‌سرا میسر نیست./936/پ202/س


ارسال نظرات