۲۳ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۱۱۶۷۸۰

30 آبان آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره وقف؛ چشمه همیشه جاری

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با اشاره به برگزاری جشنواره فرهنگی هنری وقف چشمه همیشه جاری‌ گفت: سی‌ام آبان آخرین مهلت ارسال آثار برای شرکت در جشنواره است.
وقف
حجت الاسلام کمیل ضیایی، معاون امور فرهنگی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، ‌در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، از علاقه‌مندان به شرکت در دومین جشنواره فرهنگی هنری ‌«وقف؛ چشمه همیشه جاری» خواست تا سی‌ام آبان‌‌ آثار خود را برای شرکت در جشنواره به دبیرخانه ارسال کنند.

وی تصریح کرد: شرکت در جشنواره برای همه گروه‌های سنی آزاد است و هنرمندان می‌توانند آثارخود را در قالب‌ شعر، داستان کوتاه و قطعه ادبی با موضوع وقف ارائه کنند.

این مقام مسؤول اظهار کرد: آثار شرکت کنندگان باید موضوعاتی تهیه و تنظیم شود ‌که به نوعی درونمایه آن به وقف و موقوفات مرتبط باشد.

حجت الاسلام ضیایی اظهار داشت: آثار برگزیده پس از داوری در مرحله استانی و تجلیل از آثار برتر برای شرکت در مرحله کشوری به دبیرخانه مرکزی جشنواره ارسال خواهد شد.

معاون امور فرهنگی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی، ایجاد نگرشی جدید به وقف از جنبه های مختلف فرهنگی و هنری، اعتلا و رشد کمی و کیفی آثار ادبی در حوزه ترویج، تبلیغ و معرفی وقف و ایجاد زمینه لازم برای توسعه و گسترش عمل به سنت حسنه وقف در سطوح مختلف جامعه را از جمله اهداف دومین جشنواره «وقف چشمه همیشه جاری» اعلام کرد.

بنابر اعلام حجت الاسلام ضیایی، توجه و تأکید بر هنر ادبیات داستانی بر اساس منویات مقام معظم رهبری و شناسایی استعدادهای درخشان و ارتقا بخشیدن به ادبیات داستانی متعهد در گستره ترویج فرهنگ وقف از دیگر اهداف این جشنواره محسوب می‌شود.

یادآور می شود، نخستین جشنواره ‌وقف؛ چشمه همیشه جاری‌ سال گذشته با داوری 31 اثر هنری و 70 مقاله در ارومیه برگزار شد و مقام‌آور کشوری نداشت./936/پ202/س

ارسال نظرات