۲۳ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۱۱۶۷۸۷
استاد حوزه و دانشگاه:

مراکز حوزوی محل نشر معارف علوی در جامعه باشند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه ارومیه با تاکید بر جایگاه نقش مراکز علمی و دینی در توسعه و تعمیق باورهای دینی، گفت: مراکز حوزوی باید محل نشر معارف و آموزه های علوی در جامعه باشند.
غدير
حجت الاسلام اسماعیل شیخلو، استاد حوزه و دانشگاه ارومیه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه افزود: مراکز حوزوی با صیانت از ارزش ها و معارف الهی باید محل نشر صحیح و بدون غرض ارزشها و معارف علوی در جامعه باشند.

وی با اشاره به پیام اصلی غدیر خم، گفت: آیه 67 سوره مبارکه مائده که خداوند در آن می فرماید:« اى پیامبر آنچه از جانب پروردگارت به سوى تو نازل شده ابلاغ کن و اگر نکنى پیامش را نرسانده‏اى و خدا تو را از [گزند] مردم نگاه مى‏دارد آرى خدا گروه کافران را هدایت نمى‏کند.» بیانگر مفهوم غدیر است.

حجت الاسلام شیخلو ادامه داد: ما معتقدیم که تنها قانونی که می تواند حق مردم را به بهترین شکل به جاآورد، قانون الهی است، ائمه معصومین و اهل بیت (ع) و منتخبین برگزیده خداوند نائبان برحق خداوند بر روی زمین برای اجرای احکام قوانین الهی است.

این استاد حوزه و دانشگاه ارومیه، با بیان اینکه ائمه(ع) و اهل بیت (ع) الگوهای ولایت و رهبری مدبرانه و حکمیانه در جامعه هستند، افزود: پذیرش ولایت خداوند در سایه پذیرش ولایت و رهبری معصومین(ع) قابل قبول است.

* غدیر مقدمه تشکیل حکومت مهدوی است

وی با بیان اینکه سیاست حکومتی امیر المومین علی(ع) بر مبنای مفاهیم و مضامین کتاب وحیانی و حق و حقیقیت استوار است، غدیر استمرار و مقدمه تشکیل حکومت مهدوی در سایه ولایت و رهبری امام عصر(عج) است.

حجت الاسلام شیخلو، معتقد است مهم‌ترین پیام رویداد عظیم و تاریخی غدیرخم، برپایی حکومت اسلامی در جهان بوده و عظمت و بزرگی این رویداد بزرگ چنان است که پیامش همانا (ولایت امر و حکومت اسلامی) هیچ‌گاه فراموش نمی شود.

استاد حوزه و دانشگاه ارومیه، با تاکید بر اینکه حادثه غدیر خم، بیانگر توجه پیامبر گرامی اسلام به قومت امت اسلامی و تاکید بر اصل شایسته سالاری در انتخاب رهبری است، افزود: مراکز عملی و حوزوی باید با استنادهای دینی و تفسیر صحیح سخنان امیر المومنین، حضرت علی (ع) در نهج البلاغه محل نشر معارف و حقایق سیره و منش علوی باشند./936/ت302/ص
ارسال نظرات