۲۳ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۱۱۶۷۹۳
حجت الاسلام قهرمانی:

ولایت محوری مهمترین پیام واقعه غدیر خم است

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه‌ علمیه آذربایجان غربی گفت: عدالت محوری و ولایت محوری مهمترین پیام رویداد تاریخی غدیر خم است.
حجت الاسلام جواد قهرماني
حجت‌الاسلام محمدجواد قهرمانی، مدیر استانی حوزه‌ علمیه و عضو شورای عالی حوزه علمیه آذربایجان غربی در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با بیان اینکه ولایت در قرآن کریم به عنوان مهمترین بحث سیاسی مطرح شده است، افزود: در واقع روح نظام سیاسی و مایه حیات حاکمیت دینی پذیرش اصل ولایت و رهبری صاحبان ولایت از سوی خداوند بر انسان‌ها است.

وی با بیان اینکه عید غدیر خم جشن ولایت و تعیین رهبرى و خط مشی‌های ولایت مداری است، اظهار کرد: تمامی مسلمانان جهان باید در همه اعصار آن را زنده و جاوید بدارند.

حجت‌الاسلام قهرمانی در ادامه با تشریح پیامدهای مثبت اعلام جانشینی امیر‌المومنین حضرت علی(ع) در روز عید غدیر خم در مراسم بازگشت از سفر معنوی حج، خاطرنشان کرد: در واقع پیامبر اکرم(ص) در این روز رسالت الهی را برای استمرار و اکمال حاکمیت الهی و دینی در جامعه به خوبی به انجام رسانید.

این مقام مسؤول با تاکید بر اینکه عید غدیر خم از برترین عیدهاى امت اسلامی است، گفت: هدایت امت اسلامی از این روز مبارک به عهده حضرت علی(ع) گذاشته شد و آن روزی که خداوند با اعلام وصایت امامت على(ع) دین خویش را کامل و نعمتهایش را بر امت تمام کرد و دین اسلام را به عنوان آیین همیشگى براى مردم زمان گذشته و امروز انتخاب کرد.

حجت الاسلام قهرمانی مهمترین پیام این واقعه تاریخی و اسلامی را گام نهادن بر مسیر عدالت محوری و ولایت محوری خواند و تصریح کرد: در این روز بزرگ انسان زمینی از تمامی تارهای تنیده جهالت بیرون آمده و از آب زلال حقانیت چشمه دوستداران علی (ع) خود را سیراب می کنند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه آذربایجان غربی با اظهار اینکه مسلمانان باید در زنده نگهداشتن این فطرت الهی در دل هایشان تلاش کنند، تاکید کرد: ولایت علی رها شدن از سیطره ظلم طاغوتیان است و انگیزه ای برای پایداری در راه حق، ولایت مداری و شریعت مداری است. /936/ت302/ص
ارسال نظرات